GP Europy: Red Bull odleciał w kwalifikacjach

Grzegorz Hilarecki
GP Europy: Red Bull odleciał w kwalifikacjach
GP Europy: Red Bull odleciał w kwalifikacjach
Podwójnym zwycięstwem Red Bulla na torze w Walencji zakończyły się sobotnie kwalifikacje przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Europy.
GP Europy: Red Bull odleciał w kwalifikacjach
GP Europy: Red Bull odleciał w kwalifikacjach

Po zakazie mapowania silników (zmiany programu działania) miała zmaleć przewaga Red Bulla w kwalifikacjach nad resztą stawki. Dzisiejsze kwalifikacje na torze ulicznym w Walencji nie potwierdziły tego. Sebastian Vettel był najszybszy w stawce, czy to na twardszej, czy to na supermiękkiej mieszance opon. Ku zaskoczeniu, drugi był Mark Webber, który w Q1 i Q2 był wolniejszy od głównych rywali stajni spod znaku Czerwonego Byka.

Trzeci na starcie niedzielnego Grand Prix Europy stanie Lewis Hamilton z McLarena. To też małe zaskoczenie. Dotąd Anglik zwykle w Walencji był podczas czasówki drugi. Teraz na ostatnim kółku wyprzedził go Australijczyk. Ważne, że Hamilton dał radę pokonać Fernando Alonso z Ferrari. Hiszpan miał u siebie w domu powalczyć o pole position, ale kwalifikacje pokazały, że Ferrari jest sporo wolniejsze od Red Bulla, ale konkurencyjne z McLarenem. Kierowcy Ferrari rozdzielili zawodników brytyjskiej stajni.

Największą niespodzianką, in minus był występ Witalija Pietrowa z Lotusa Renault. W ostatniej chwili w Q2 Rosjanin został zepchnięty przez Adriana Sutila z Force India z pozycji dającej awans do czołowej dziesiątki i ruszy do wyścigu z jedenastej lokaty. Widać było jak szef zespołu Lotusa Renault kręci z niezadowolenia głową. Udało się jednak do Q3 dostać Nickowi Haidfeldowi, który ruszy do wyścigu z dziewiątego miejsca. Przed nim ustawią się dwaj kierowcy Mercedesa.

Trzeba jednak zauważyć, że o ile Vettel miał czas poniżej 1:37, a Webber i kierowcy McLarena i Ferrari poniżej 1:37, to Pozostali już przekraczali 1:38 na okrążeniu. Pogoda będzie jutro ładna, więc taka różnica w zcasach raczej nie zapowiada emocji. Czołówka reszcie szybko odjedzie. Chyba że dojdzie do niepzrewidzianych sytuacji na ulicznym torze. Wystarczy, że ctak jak dziś w Q2 odmówi posłuszeństwa bolid (pecha miał Pastor Maldonado) i na torze powieje czerwona flaga, lub będą wyjazdy samochodu bezpieczeństwa.

W Walencji jest to możliwe. Bandy są blisko, jak to na torze wytuyczonym ulicami miasta.
Początek rywalizacji jutro o godz. 14.

 

 

Czasówka przed GP Europy
Zawodnik, team, czas Q1, Q2, Q3, liczba okrążeń
1. Sebastian Vettel Red Bull 1:39.116 1:37.305 1:36.975 15
2. Mark Webber Red Bull 1:39.956 1:38.058 1:37.163 19
3. Lewis Hamilton McLaren 1:39.244 1:37.727 1:37.380 13
4. Fernando Alonso Ferrari 1:39.725 1:37.930 1:37.454 20
5. Felipe Massa Ferrari 1:38.413 1:38.566 1:37.535 20
6. Jenson Button McLaren 1:39.453 1:37.749 1:37.645 14
7. Nico Rosberg Mercedes 1:39.266 1:38.373 1:38.231 15
8. Michael Schumacher  Mercedes  1:39.198 1:38.365 1:38.240 18
9. Nick Heidfeld Lotus Renault 1:39.877 1:38.781  17
10. Adrian Sutil Force India 1:39.329 1:39.034  14
11. Witalij Pietrow Lotus Renault 1:39.690 1:39.068  14
12. Paul di Resta Force India 1:39.852 1:39.422  16
13. Rubens Barrichello Williams 1:39.602 1:39.489  19
14. Kamui Kobayashi Sauber 1:40.131 1:39.525  17
15. Pastor Maldonado  Williams 1:39.690 1:39.645  10
17. Sebastien Buemi  Toro Rosso 1:39.679 1:39.711  0
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:40.232   0
19. Heikki Kovalainen Lotus 1:41.664   0
20. Jarno Trulli  Lotus 1:42.234   0
21. Timo Glock Virgin 1:42.553   0
22. Vitantonio Liuzzi HRT 1:43.584   0
23. Jerome d'Ambrosio  Virgin 1:43.735   0
24. Narain Karthikeyan HRT 1:44.363   0

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty