Goodyear. Co potrafi koncepcyjna opona dla aut autonomicznych?

(mm/ip)
Opona koncepcyjna Goodyear IntelliGrip „Stale zmniejszający się udział kierowców w prowadzeniu pojazdów sprawi, że rola opon będzie się zwiększała, ponieważ to one łączą pojazd z drogą” – powiedział Joseph Zekoski, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych Goodyear.Fot. Goodyear
Opona koncepcyjna Goodyear IntelliGrip „Stale zmniejszający się udział kierowców w prowadzeniu pojazdów sprawi, że rola opon będzie się zwiększała, ponieważ to one łączą pojazd z drogą” – powiedział Joseph Zekoski, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych Goodyear.Fot. Goodyear
Udostępnij:
Goodyear przedstawił swoją wizję opon, które mogą znaleźć zastosowanie w pojazdach autonomicznych wczesnych generacji. Opona koncepcyjna Goodyear IntelliGrip została wyposażona w liczne zaawansowane czujniki, których głównym zadaniem będzie wspieranie systemów kontroli aut autonomicznych.
Opona koncepcyjna Goodyear IntelliGrip „Stale zmniejszający się udział kierowców w prowadzeniu pojazdów sprawi, że rola opon będzie się zwiększała, ponieważ
Opona koncepcyjna Goodyear IntelliGrip

„Stale zmniejszający się udział kierowców w prowadzeniu pojazdów sprawi, że rola opon będzie się zwiększała, ponieważ to one łączą pojazd z drogą” – powiedział Joseph Zekoski, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych Goodyear.

Fot. Goodyear

Jak wynika z analizy zaprezentowanej na Światowym Forum Ekonomicznym, władze miast spodziewają się, że autonomiczne pojazdy wejdą do użycia w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Ponadto wyniki badań J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice Study sugerują, że w związku z nadchodzącymi zmianami w branży motoryzacyjnej, dla konsumentów najważniejsza będzie technologia chroniąca ich przed kolizjami.

„Stale zmniejszający się udział kierowców w prowadzeniu pojazdów sprawi, że rola opon będzie się zwiększała, ponieważ to one łączą pojazd z drogą” – powiedział Joseph Zekoski, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych Goodyear.

Dzięki zaawansowanym czujnikom i specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi, koncepcyjna opona Goodyear IntelliGrip potrafi rozpoznać warunki drogowe, w tym nawierzchnię i warunki pogodowe. IntelliGrip wykorzystuje również zaawansowaną technologię aktywnego zużycia bieżnika, opartą na zaprojektowanym przez firmę Goodyear systemie czujników monitorujących stan ogumienia i ciśnienia w oponach. Uzyskane w ten sposób wyniki umożliwiają analizę kondycji zarówno opon, jak i całego pojazdu. Inżynierowie opracowali specjalne algorytmy, uwzględniające czynniki takie jak ciśnienie powietrza i temperatura, aby lepiej oceniać stan opony, a poprzez to optymalizować autonomiczne systemy kontroli samochodu.

Czujniki monitorują nie tylko nawierzchnię i stan opon, lecz także komunikują się z centralnym komputerem pojazdu, co powinno przyczynić się zarówno do zwiększenia osiągów, jak i poprawy bezpieczeństwa. Gdy ogumienie wykryje mokrą lub śliską nawierzchnię, autonomiczne auto dostosuje prędkość do sytuacji na drodze. Ponadto system pomoże skrócić drogę hamowania, zapewni lepsze prowadzenie w zakrętach, większą stabilność, a nawet będzie wspierał działanie systemów zapobiegania kolizjom.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie