Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Spotkanie na torze

(mm/ip)
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono magicznymi literami GTI i mają specjalne elementy wystroju wnętrza / Fot. Volkswagen
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono magicznymi literami GTI i mają specjalne elementy wystroju wnętrza / Fot. Volkswagen
Udostępnij:
Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono literami GTI i mają specjalne elementy wystroju wnętrza.
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono magicznymi literami GTI i mają specjalne elementy wystroju wnętrza / Fot. Volkswagen

Na tym jednak kończą się podobieństwa tych dwóch wyjątkowych modeli – pierwszego z nich, Golfa GTI Pirelli, wyprodukowano w 1983 roku i wyposażono w silnik o mocy 112 KM, z kolei najnowszy model jubileuszowy – Golf GTI Clubsport – napędza silnik osiągający 265 KM.

Portimao, tor wyścigowy na południu Portugalii, jest dobrym miejscem, w którym te dwa modele mogą się zmierzyć. Golf GTI Pirelli z silnikiem 1.8 ma rozwiązania techniczne z roku 1983, wtedy po raz pierwszy zjechał z taśmy w ramach limitowanej edycji specjalnej, krótko przed zakończeniem produkcji Golfa I GTI.

Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono magicznymi literami GTI i mają specjalne elementy wystroju wnętrza / Fot. Volkswagen

Golf GTI Clubsport także jest szczególnym samochodem – Volkswagen wypuści na drogi to auto dokładnie na przypadające w nadchodzącym roku 40. urodziny legendarnego hot-hatch’a. Dwulitrowy, 265-konny silnik TSI tego auta w podstawowym trybie pracy uzyskuje moment obrotowy o wartości 350 Nm. Szczególną cechą najnowszego modelu jubileuszowego jest jednak działająca czasowo funkcja boost, podnosząca na maksymalnie 10 sekund moc jednostki napędowej do 290 KM, a moment obrotowy do 380 Nm. Funkcję tę aktywuje się poprzez wykonanie kick-downu pedałem gazu. Dzięki funkcji boost samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s i jest najmocniejszym modelem spośród wszystkich seryjnych Golfów GTI w historii.

Wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG) ma dodatkowo funkcję „launch-control”, która – podobnie jak to ma miejsce w samochodach biorących udział w sportach motorowych – kontroluje start auta umożliwiając maksymalnie szybkie i efektywne ruszenie.

Zobacz także: Atletico lepsze od Benfiki w boju o pierwsze miejsce w grupie C

Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono
Golf GTI Pirelli i Golf GTI Clubsport. Do spotkania tych dwóch legendarnych aut doszło po raz pierwszy. Obydwa są modelami jubileuszowymi, obydwa opatrzono magicznymi literami GTI i mają specjalne elementy wystroju wnętrza / Fot. Volkswagen

Volkswagen nie tylko wzmocnił doładowany silnik Golfa GTI Clubsport, ale też nadał autu specjalną stylistykę, zadbał o aerodynamikę i dostosował wyposażenie do charakteru tego samochodu. Docisk do podłoża taki jak w samochodach sportowych zapewniają nowy przedni zderzak, doskonale widoczny z tyłu spojler oraz dyfuzor. W ofercie (za dopłatą) znajdują się opony typu semi slick, dopuszczone do użytkowania na zwykłych drogach. Nie zapomniano także o ergonomii – do Golfa GTI Clubsport można wybrać seryjne sportowe, w pełni „kubełkowe” fotele lub też klasyczne sportowe fotele GTI. Volkswagen oferuje także nowy model (seryjnie) z dwubarwnym nadwoziem.

Golf GTI Clubsport i Golf GTI Pirelli nie są jedynymi modelami produkowanymi w limitowanych edycjach. Volkswagen przygotowywał jubileuszowe wersje również na 20., 25., 30. i 35. urodziny GTI.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie