Golf GTI już w Polsce

(mp)
Najnowsze wcielenie VW Golfa GTI właśnie wchodzi do sprzedaży. Ceny zaczynają się od 97 540 zł.

Ponad 1,7 mln sprzedanych egzemplarzy to wynik niebanalny w przypadku jednej, konkretnej wersji samochodu. Może się nim poszczycić Golf GTI, którego najnowsze wcielenie właśnie wchodzi do sprzedaży.

Te 1,7 mln sztuk dotyczy oczywiście wszystkich pięciu generacji Golfa GTI, jakie dotychczas były oferowane. Nad stworzeniem nowego auta pracował nie byle jaki zespół. Jego działania nadzorowali Walter de Silva (szef designu koncernu VW), Klaus Bischoff (szef designu marki VW) i Marc Lichte (szef projektowania nadwozia).

Fot. VW
Fot. VW

 W szóstej generacji zderzak, osłona chłodnicy i wnętrza reflektorów są zupełnie nowe. Grill pokryty błyszczącym czarnym lakierem jest płaski. Z lewej strony obok logo VW znajduje się napis GTI. Poniżej umieszczono pas w kolorze nadwozia, a zupełnie na dole, na środku, kolejny duży wlot powietrza. Wysunięte bardzo na zewnątrz reflektory przeciwmgielne wydłużają dolną część zderzaka w kierunku

Fot. VW
Fot. VW

boków nadwozia.

Przeprojektowano też progi i tylny zderzak, pod którym znajduje się czarny dyfuzor. Z jego prawej i lewej umieszczono chromowane końcówki rur wydechowych. Zmieniony został także spojler na krawędzi dachu.

Fot. VW
Fot. VW

Seryjnie Golf GTI posiada sportowe fotele, które - tak jak kiedyś - pokryte są tkaniną w kratkę. Jako opcja dostępne są skórzane fotele. Na pedałach umieszczono nakładki ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Część dźwigni zmiany biegów wykonana jest z aluminium, a skórzana kierownica ma zagłębienia ułatwiające chwyt.

Podsufitka oraz pokrycie górnej części słupków są czarne. Specyficzne są także elementy dekoracyjne w drzwiach -

Fot. VW
Fot. VW

czarne aplikacje przypominają z wyglądu metal o wysokim połysku.

GTI szóstej generacji został wyposażony w silnik 2.0 TSI/210 KM, który zużywa średnio 7,3 l benzyny na 100 km. Maksymalny moment obrotowy (280 Nm) jest dostępny od 1700 do 5200 obr./min, a maksymalną moc jednostka osiąga od 5300 do 6200 obr./min.

Przyspieszenie do setki trwa 6,9 sekundy. Sprint na dystansie 1000 m zajmuje 27,3 sekundy, a na piątym biegu sportowy Golf rozpędza się od 80 do 120 km/h w 7,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 240 km/h.

Podobnie jak w poprzedniej wersji, także w nowym GTI alternatywą dla 6-biegowej skrzyni manualnej (wraz z seryjnym wskaźnikiem optymalnego biegu) jest 6-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG. Wyposażony w nią GTI osiąga maksymalną prędkość 238 km/h, a średnie zużycie paliwa to 7,4 l/100 km.

VW Golf GTI z ręczną skrzynią kosztuje 97 540 zł, a z DSG - 104 140 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty