Faktem jest, że hałaśliwa praca to jeden z typowych objawów nieprawidłowego działania wielu podzespołów samochodu. Także
wspomagania kierownicy. Zwykle powiększający się hałas towarzyszący pracy układu wspomagania spowodowany jest nadmiernym zużyciem elementów pompy hydraulicznej napędzanej za pomocą przekładni pasowej bezpośrednio od wału korbowego silnika lub silnikiem elektrycznym. Diagnostyka warsztatowa notuje również przypadki, kiedy przyczyną podejrzanych dźwięków są zjawiska nie związane z uszkodzeniami mechanicznymi.
Przykładem może być słyszalny pisk z układu wspomagania podczas manewrowania przy pełnym skręcie kół. Takie zjawisko obserwowano wcześniej m.in. w Roverach serii 600 i okazało się, że wystarczy wymienić płyn w układzie wspomagania na zalecany przez producenta, aby wspomaganie ucichło. Jeśli po wymianie nadal było słychać pisk należało jeszcze raz wymienić płyn. Tłumaczono to faktem, że w układzie pozostaje zawsze pewna ilość starego płynu, który mógł jeszcze w ten sposób hałasować.
Skoro już mowa o wymianie płynu w układzie hydraulicznego wspomagania , to po każdej takiej czynności należy przeprowadzić procedurę odpowietrzania układu. Odpowietrzanie jest zakończone, jeśli podczas obracania kołem kierownicy od jednego skrajnego położenia do drugiego w zbiorniku wyrównawczym płynu układu wspomagania nie wydzielają się pęcherzyki powietrza.
Istotną czynnością, która może mieć wpływ na jakość pracy układu hydraulicznego wspomagania kierownicy jest okresowa kontrola i w razie potrzeby regulacja naciągu paska napędu pompy wspomagania.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?