Gliwicka fabryka Stellantis. Zapadła ważna decyzja. Powodem kryzys ekonomiczny

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Gliwicki zakład zatrudnia obecnie ok. 1,8 tys. osób, w tym ponad 1,3 tys. w pionie produkcji.
Gliwicki zakład zatrudnia obecnie ok. 1,8 tys. osób, w tym ponad 1,3 tys. w pionie produkcji. Stelantis
Gliwicka fabryka aut dostawczych Stellantis, która na listopad planowała wdrożenie pracy na trzy zmiany, zdecydowała, że na razie pozostanie przy systemie dwuzmianowym. Przejęciem około stu pracowników, którzy mieli być zalążkiem trzeciej zmiany, zainteresowane są już inne firmy.

"Powody tej decyzji wynikają z bardzo głębokiego kryzysu ekonomicznego, który ciągle przybiera na sile i ma niszczący wpływ na przemysł oraz światowe rynki - także rynki motoryzacyjne, dodatkowo załamane brakiem części do produkcji i przerwanymi łańcuchami dostaw" - wyjaśniła PAP rzeczniczka gliwickiej fabryki Agnieszka Brania.

Gliwicki zakład zatrudnia obecnie ok. 1,8 tys. osób, w tym ponad 1,3 tys. w pionie produkcji. Około 100 pracowników, którzy mieli być zalążkiem trzeciej zmiany, to osoby zatrudnione przez dwie agencje pracy tymczasowej. Duża część z nich to Ukraińcy. Zostali oni przeszkoleni przez Stellantis; pracowali na wydziałach montażu, w spawalni i w dostawach materiałowych. Gliwicka firma zapytała o możliwość zatrudnienia tych osób inne zakłady działające w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

"Chęć ich przyjęcia zadeklarowało już kilka firm. W tym tygodniu odbywają się spotkania z pracownikami w celu przedstawienia im możliwości i warunków zatrudnienia" - poinformowała Agnieszka Brania. Stellantis zdecydował też, że wypłaci tej grupie pracowników dodatkowe świadczenie pieniężne. W zależności od terminu zakończenia umowy będzie to jedna dodatkowa miesięczna pensja lub wynagrodzenie zasadnicze za listopad.

Stellantis nie przesądza na razie, kiedy w fabryce może zostać uruchomiona trzecia zmiana produkcyjna. Plan zakłada, że nastąpi to w przyszłym roku, jednak nawet przybliżony termin nie jest znany - będzie to zależało od sytuacji rynkowej.

Fabryka aut dostawczych Stellantis Gliwice rozpoczęła seryjną produkcję wiosną tego roku. Portfolio zakładu to modele Opel Movano, Peugeot Boxer, Citroen Jumper - każdy dostępny w trzech długościach i dwóch wysokościach. Są wyposażone w silniki diesla 2.2 turbo o mocy 120KM, 140KM lub 165KM.

Stellantis Gliwice dostarcza też obudowy do akumulatorów elektrycznych dla modeli: Jeep Junior, Alfa Romeo Kid, Fiat 500 i Peugeot 208. W planach jest uruchomienie produkcji modeli z napędem elektrycznym oraz dużych samochodów dostawczych dla Toyota Motor Europe; ma to nastąpić w 2024 r.

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

4F

4F Męska Granatowa H4Z22 Kumn004

379,99 zł

kup najtaniej

Salomon

Salomon Icon Lt Access White 21/22

299,00 zł

kup najtaniej

Giro

Giro Avera Mat Graphite Rockpool

342,96 zł

kup najtaniej

Tempish

Tempish Volt S

319,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie