Genewa: Volvo XC70

(mp)
Volvo odświeża gamę swoich modeli. Po V70 przyszła pora na nowe XC70.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

Zmiany dotyczą m.in. wyglądu pojazdu. Duże, ciemne plastikowe panele dostępne we wcześniejszym XC70 zostały zastąpione lakierowanymi powierzchniami.

Przednie reflektory i grill zostały powiększone przybierając trapezoidalny kształt znany z koncepcyjnego XC60. Aby zachować surowość wyglądu, powiększono plastikowe panele w

Fot. Volvo
Fot. Volvo

rogach wokół wlotów powietrza. Teraz są bardziej wyraziste. Srebrna, ochronna płyta z przodu została poszerzona i zintegrowana z resztą nadwozia zyskując dzięki temu kształt spojlera.

**CZYTAJ TAKŻE

Volvo XC70 - wrażenia z jazdyVolvo V70XC Cross Country

**

Kontrastowe części ochronne boków samochodu zostały uzupełnione o chromowe listwy u dołu drzwi. Relingi dachowe są zintegrowane z listwą słupka A.

Pokrywa bagażnika nawiązuje do stylistki Volvo C30. Jej szyba zachodzi nisko po bokach, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność z tyłu. Otwierając się,

Fot. Volvo
Fot. Volvo

pokrywa unosi tylne światła, dzięki czemu przestrzeń wewnątrz samochodu jest większa, a dostęp do części bagażowej łatwiejszy niż wcześniej.

Przeprojektowano także wnętrze pojazdu. Odległość między pasażerami siedzącymi z przodu a tymi siedzącymi z tyłu zwiększyła się o 21 mm, miejsce na nogi z tyłu o 48 mm, a miejsce na kolana pasażerów tylnych siedzeń wzrosła o 21 mm. Przestrzeń na wysokości barków na przednich siedzeniach zwiększyła się o 30 mm.

Nowe Volvo XC70 może być opcjonalnie wyposażone w aktywne podwozie pozwalające na regulację nastawów elementów tłumiących.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

Tryb Comfort zapewnia przyjemną i wygodną jazdę przy spokojnych i harmonijnych ruchach nadwozia. Tryb Sport to lepsza kontrola nad ruchami nadwozia, szybsza reakcja kierownicy oraz lepsze trzymanie się drogi. Tryb Advanced oznacza minimalny ruch amortyzatorów i maksymalny kontakt pomiędzy kołami a powierzchnią drogi.

W sytuacjach trudnych do opanowania wybór kierowcy przestaje mieć znaczenie - ukłąd automatycznie stabilizuje auto, by możliwe było utrzymanie nad nim kontroli.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

Volvo XC70 ma stały napęd na obie osie ze sterowanym elektronicznie hydraulicznym sprzęgłem. AWD współpracuje z układem Instant Traction, który przekazuje napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.

Gama montowanych poprzecznie silników obejmuje jednostkę benzynową R6 o pojemności 3,2 l i mocy 238 KM oraz diesla osiągającego moc 185 KM.

**więcej zdjęć Volvo XC70 w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie