Zmiany dotyczą m.in. wyglądu pojazdu. Duże, ciemne plastikowe panele dostępne we wcześniejszym XC70 zostały zastąpione lakierowanymi powierzchniami.
Przednie reflektory i grill zostały powiększone przybierając trapezoidalny kształt znany z koncepcyjnego XC60. Aby zachować surowość wyglądu, powiększono plastikowe panele w
rogach wokół wlotów powietrza. Teraz są bardziej wyraziste. Srebrna, ochronna płyta z przodu została poszerzona i zintegrowana z resztą nadwozia zyskując dzięki temu kształt spojlera.
**CZYTAJ TAKŻE
Volvo XC70 - wrażenia z jazdyVolvo V70XC Cross Country**
Kontrastowe części ochronne boków samochodu zostały uzupełnione o chromowe listwy u dołu drzwi. Relingi dachowe są zintegrowane z listwą słupka A.
Pokrywa bagażnika nawiązuje do stylistki Volvo C30. Jej szyba zachodzi nisko po bokach, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność z tyłu. Otwierając się,
pokrywa unosi tylne światła, dzięki czemu przestrzeń wewnątrz samochodu jest większa, a dostęp do części bagażowej łatwiejszy niż wcześniej.
Przeprojektowano także wnętrze pojazdu. Odległość między pasażerami siedzącymi z przodu a tymi siedzącymi z tyłu zwiększyła się o 21 mm, miejsce na nogi z tyłu o 48 mm, a miejsce na kolana pasażerów tylnych siedzeń wzrosła o 21 mm. Przestrzeń na wysokości barków na przednich siedzeniach zwiększyła się o 30 mm.
Nowe Volvo XC70 może być opcjonalnie wyposażone w aktywne podwozie pozwalające na regulację nastawów elementów tłumiących.
Tryb Comfort zapewnia przyjemną i wygodną jazdę przy spokojnych i harmonijnych ruchach nadwozia. Tryb Sport to lepsza kontrola nad ruchami nadwozia, szybsza reakcja kierownicy oraz lepsze trzymanie się drogi. Tryb Advanced oznacza minimalny ruch amortyzatorów i maksymalny kontakt pomiędzy kołami a powierzchnią drogi.
W sytuacjach trudnych do opanowania wybór kierowcy przestaje mieć znaczenie - ukłąd automatycznie stabilizuje auto, by możliwe było utrzymanie nad nim kontroli.
Volvo XC70 ma stały napęd na obie osie ze sterowanym elektronicznie hydraulicznym sprzęgłem. AWD współpracuje z układem Instant Traction, który przekazuje napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.
Gama montowanych poprzecznie silników obejmuje jednostkę benzynową R6 o pojemności 3,2 l i mocy 238 KM oraz diesla osiągającego moc 185 KM.
**więcej zdjęć Volvo XC70 w
naszej galerii**
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?