Choć silniki Diesla wydają się być w odwrocie, to jednak Volkswagen nie rezygnuje z jednego ze swoich sztandarowych modeli z rodziny Golfa, Chodzi o Golfa GTD, czyli sportową odmianę tego auta napędzaną silnikiem wysokoprężnym.
Według zapowiedzi producenta auto otrzyma najmocniejszy i najczystszy silników Diesla, z podwójnym dozowaniem z turbodoładowaniem (TDI), jaki kiedykolwiek był zainstalowany w Golfie. Jednostka będzie m.in. wyposażona w dwa katalizatory SCR w celu znacznego zmniejszenia emisji NOx.
Dzięki nowemu SCR z podwójnym dozowaniem i podwójnym wtryskiem AdBlue emisje NOx zostaną znacznie zmniejszone w porównaniu do jego poprzednika. To sprawia, że TDI w nowym Golfie GTD ma być jednym z najczystszych silników spalinowych na świecie.
Tradycja Golfa GTD rozpoczęła się w 1982 roku, kiedy Volkswagen zaprezentował pierwszy model z tej serii. Pod maską miał turbodiesla 1.6 o mocy 69 KM. Auto przyspieszało do setki w 14 sekund, co obecnie jest wartością, którą osiąga pierwszy lepszy samochód z segmentu B, ale na początku lat 80. XX wieku to było coś. Dlatego litery GTD wybrano nieprzypadkowo. Chodziło o pokrewieństwo z GTI, czyli sportową odmianą Golfa. I tak już pozostało.
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?