Elektryfikacja napędów jest jednym z obszarów działania określonym przez BMW Group w strategii NUMBER ONE > NEXT. Innowacje w zakresie D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified i Services/Shared) tworzą warunki dla zrównoważonego wzrostu sprzedaży na światowych rynkach motoryzacyjnych. Koncern BMW Group sprzedał na całym świecie już pół miliona samochodów ze zelektryfikowanym napędem.
Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion takich pojazdów. W 2021 roku zelektryfikowany napęd będzie miała jedna czwarta pojazdów sprzedawanych przez BMW Group w Europie, w 2025 roku jedna trzecia, a w 2030 roku połowa. Do 2023 roku niemiecka firma planuje rozszerzyć swoją ofertę do 25 zelektryfikowanych modeli, z czego ponad połowa będzie miała napęd stricte elektryczny. Jeszcze w roku 2020 rozpocznie się produkcja elektrycznego BMW iX3, a w kolejnym roku dołączą BMW i4 oraz BMW iNEXT.
Power of Choice: zróżnicowane portfolio napędów
Po wejściu na rynek BMW iX3 ten Sports Activity Vehicle będzie pierwszym modelem tej marki oferowanym zarówno z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i w wersji hybrydowej plug-in oraz z napędem stricte elektrycznym. Taki wybór odpowiada strategii „Power of Choice”, poprzez którą BMW Group wpisuje się w ofertę w zakresie mobilności.