Genewa 2020. Jakie nowości zaprezentuje BMW?

Wojciech Frelichowski
Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion zelektryfikowanych modeli. Fot. BMW
Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion zelektryfikowanych modeli. Fot. BMW
Na salonie samochodowym w Genewie 2020 BMW zaprezentuje trzy nowe modele hybrydowe plug-in klasy średniej premium. Wśród nich będą modele z serii M.

Elektryfikacja napędów jest jednym z obszarów działania określonym przez BMW Group w strategii NUMBER ONE > NEXT. Innowacje w zakresie D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified i Services/Shared) tworzą warunki dla zrównoważonego wzrostu sprzedaży na światowych rynkach motoryzacyjnych. Koncern BMW Group sprzedał na całym świecie już pół miliona samochodów ze zelektryfikowanym napędem.

Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion takich pojazdów. W 2021 roku zelektryfikowany napęd będzie miała jedna czwarta pojazdów sprzedawanych przez BMW Group w Europie, w 2025 roku jedna trzecia, a w 2030 roku połowa. Do 2023 roku niemiecka firma planuje rozszerzyć swoją ofertę do 25 zelektryfikowanych modeli, z czego ponad połowa będzie miała napęd stricte elektryczny. Jeszcze w roku 2020 rozpocznie się produkcja elektrycznego BMW iX3, a w kolejnym roku dołączą BMW i4 oraz BMW iNEXT.

Power of Choice: zróżnicowane portfolio napędów

Po wejściu na rynek BMW iX3 ten Sports Activity Vehicle będzie pierwszym modelem tej marki oferowanym zarówno z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i w wersji hybrydowej plug-in oraz z napędem stricte elektrycznym. Taki wybór odpowiada strategii „Power of Choice”, poprzez którą BMW Group wpisuje się w ofertę w zakresie mobilności.

Również w BMW serii 3 rośnie różnorodność oferty napędów. Nowości w ofercie modeli hybrydowych plug-in prezentowane po raz pierwszy na salonie samochodowym w Genewie 2020 umożliwią klientom jeszcze bardziej precyzyjne pogodzenie zrównoważonej mobilności z indywidualnymi oczekiwaniami i potrzebami. W przyszłości po raz pierwszy również modele Touring dostępne będą z napędem hybrydowym. 

Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion zelektryfikowanych modeli. Fot. BMW
Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion zelektryfikowanych modeli. Fot. BMW

W Genewie wspólną premierę będą miały nowe BMW 330e Touring i nowe BMW 330e xDrive Touring. Połączenie technologii hybrydowej plug-in i inteligentnego napędu na wszystkie koła będzie można doświadczyć również w nowym BMW 330e xDrive Limuzyna.

Salon w Genewie 2020 będzie także miejscem światowej premiery dwóch innych modeli BMW serii 3. Nowe BMW M340d xDrive Limuzyna i nowe BMW M340d xDrive Touring napędza wyjątkowo mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 340 KM oraz system mild hybrid z 48‑woltowym alternatorem odwracalnym. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży tych dwóch nowych samochodów BMW M i trzech dodatkowych modeli hybrydowych plug-in liczba wariantów silnikowych dostępnych w BMW serii 3 wzrośnie do czterech jednostek benzynowych, czterech wysokoprężnych oraz napędu hybrydowego plug-in.

Premiera trzech dodatkowych modeli hybrydowych plug-in serii 3

Po wejściu na rynek nowego BMW 330e Limuzyna oferta hybryd plug-in w tej serii zostanie w roku 2020 znacznie rozszerzona. Zasięg elektryczny modeli hybrydowych plug-in BMW serii 3 osiąga maksymalne wartości od 55 do 68 km.

Inteligentnie sterowana interakcja 2-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego zintegrowanego z 8-stopniową skrzynią Steptronic daje w modelach BMW 330e Touring, BMW 330e xDrive Limuzyna i BMW 330e xDrive Touring moc systemową 252 KM. Przy szczególnie dużych obciążeniach dzięki standardowej funkcji XtraBoost można ją zwiększyć przez maks. 10 s o dodatkowe 40 KM do 292 KM. Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 420 Nm. Charakterystyczne brzmienie układu napędowego, bezpośrednia i jednocześnie precyzyjna charakterystyka pedału gazu oraz specjalny program zmiany biegów 8‑stopniowej skrzyni Steptronic wraz z hamującą redukcją biegów podkreślają sportowe właściwości jezdne samochodu.

Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion zelektryfikowanych modeli. Fot. BMW
Do końca 2021 roku BMW Group zamierza mieć już na drogach ponad milion zelektryfikowanych modeli. Fot. BMW

BMW 330e xDrive Limuzyna i BMW 330e xDrive Touring są wyposażone w inteligentny napęd na wszystkie koła. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe rozdziela moment napędowy odpowiednio do sytuacji na oś przednią i tylną. Tym samym układ BMW xDrive zapewnia maksymalną trakcję i stabilność jazdy we wszystkich warunkach drogowych i pogodowych. Ponadto w pełni zmienny rozdział napędu sprzyja zwinności przy sportowej jeździe. Połączenie układów BMW eDrive i BMW xDrive sprawdzi się w szczególności podczas jazdy po śniegu, w regionach górskich i poza utwardzonymi drogami.

Zelektryfikowane modele Touring oferują na pięciu siedzeniach dokładnie taki sam komfort jak modele z konwencjonalnym napędem. Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylną kanapą zaowocowało jedynie nieznacznym zmniejszeniem pojemności bagażnika. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 410 do 1420 l.

Samochody BMW z napędem mild hybrid

Dynamika jazdy i wydajność to cechy jeszcze dwóch innych nowości w ofercie BMW serii 3, które również będą miały światową premierę na salonie w Genewie. Chodzi o BMW M340d xDrive Limuzyna i BMW M340d xDrive Touring, które są wyposażone w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l oraz technologii mild hybrid z 48-woltowym alternatorem odwracalnym. Nowa jednostka M TwinPower Turbo generuje moc 340 KM oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Silnik wspiera elektryczna funkcja overboost 48-woltowego alternatora odwracalnego. Dostarczana przez niego dodatkowa moc 11 KM zwiększa dynamikę podczas ruszania z miejsca i dynamicznego przyspieszania. Alternator odwracalny może też wspomagać silnik spalinowy podczas ciągłej jazdy. Dzięki temu silnik wysokoprężny jest w stanie pracować – tak często jak to możliwe – przy obciążeniu optymalnym dla wydajności, redukując fazy szczytowego zużycia paliwa.

Napęd nowych modeli BMW M oferowany jest w połączeniu z 8‑stopniową sportową skrzynią Steptronic, specjalnie dostosowanym do tego modelu układem jezdnym oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła. Wyposażenie standardowe obejmuje ponadto sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M. Dynamicznej i bezpiecznej jeździe sprzyjają również charakterystyczne dla M elementy karoserii o zoptymalizowanej aerodynamice. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW M340d xDrive Limuzyna 4,6 s. Nowe BMW M340d xDrive Touring wykonuje sprint do setki w 4,8 s.

Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty