Genewa 2019. SsangYong prezentuje nowe Korando

Mariusz Michalak
SsangYong Korando Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.Fot. SsangYong
SsangYong Korando Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.Fot. SsangYong
SsangYong wprowadza na rynek zupełnie nowy model Korando – opracowany na podstawie samochodu koncepcyjnego SIV-2, po raz pierwszy zaprezentowanego w Genewie w 2016 r. Do sprzedaży w Europie nowy pojazd trafi w połowie 2019 r.

Korando jest teraz dłuższe i szersze niż jego poprzednik, ma też dłuższy rozstaw osi. Samochód liczy sobie 4 450 mm długości, 1 870 mm szerokości i 1 620 mm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 2 675 mm, co poprawia komfort jazdy. Przestrzeń bagażowa liczy sobie od 551 litrów przy wszystkich fotelach rozłożonych do 1 248 litrów przy tylnych fotelach złożonych.

Choć w samochodzie zastosowano zupełnie nową i wyróżniającą się stylistykę nadwozia, wygląd przodu oparty jest na tradycyjnym stylu SsangYonga, podkreślonym jednak przez silnie zaznaczone linie boczne.

Przestronne i nowoczesne wnętrze pojazdu zapewnia więcej przestrzeni nad głową oraz w tylnym rzędzie niż samochody konkurencji. Duży nacisk położono na komfort kierowcy, oddając mu do dyspozycji takie funkcje, jak inteligentny system audio z 8-calowym wyświetlaczem i system podwójnej nawigacji z 10-calowym kolorowym wyświetlaczem LCD pomiędzy wskazówkami zegarów. Fotel kierowcy regulowany jest w czterech kierunkach ze wsparciem odcinka lędźwiowego. Także pasażerowie skorzystają z takich funkcji, jak podświetlenie kabiny o zmiennym kolorze i natężeniu światła oraz drzwi zachodzące na progi, co pomaga unikać brudzenia ubrań podczas wchodzenia i wychodzenia z auta. Dodatkowo inteligentna klapa bagażnika pozwala otwierać ją bez użycia rąk.

SsangYong Korando Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik
SsangYong Korando

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Fot. SsangYong

Zaawansowany asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, inteligentny adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych. Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami.

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Silnik benzynowy GDI-turbo ma pojemność 1 497 cm3 i zapewnia moc maksymalną 163 KM przy 5 500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 280 Nm przy 1 500 – 4 500 obr./min.

Silnik wysokoprężny ma pojemność 1 597 cm3, zapewnia moc maksymalną 136 KM przy 4 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 324 Nm przy 1 500 obr./min. dla modelu z automatyczną skrzynią biegów.

Model z silnikiem Diesla i automatyczną skrzynią biegów oferować będzie 2-tonową zdolność holowania, zaś pozostałe wersje – 1,5-tonową. Oba silniki mogą być wyposażone w automatyczny system start/stop dla modeli z napędem na dwa koła oraz 6-biegowe skrzynie biegów: manualną i automatyczną AISIN.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie