Korando jest teraz dłuższe i szersze niż jego poprzednik, ma też dłuższy rozstaw osi. Samochód liczy sobie 4 450 mm długości, 1 870 mm szerokości i 1 620 mm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 2 675 mm, co poprawia komfort jazdy. Przestrzeń bagażowa liczy sobie od 551 litrów przy wszystkich fotelach rozłożonych do 1 248 litrów przy tylnych fotelach złożonych.
Choć w samochodzie zastosowano zupełnie nową i wyróżniającą się stylistykę nadwozia, wygląd przodu oparty jest na tradycyjnym stylu SsangYonga, podkreślonym jednak przez silnie zaznaczone linie boczne.
Przestronne i nowoczesne wnętrze pojazdu zapewnia więcej przestrzeni nad głową oraz w tylnym rzędzie niż samochody konkurencji. Duży nacisk położono na komfort kierowcy, oddając mu do dyspozycji takie funkcje, jak inteligentny system audio z 8-calowym wyświetlaczem i system podwójnej nawigacji z 10-calowym kolorowym wyświetlaczem LCD pomiędzy wskazówkami zegarów. Fotel kierowcy regulowany jest w czterech kierunkach ze wsparciem odcinka lędźwiowego. Także pasażerowie skorzystają z takich funkcji, jak podświetlenie kabiny o zmiennym kolorze i natężeniu światła oraz drzwi zachodzące na progi, co pomaga unikać brudzenia ubrań podczas wchodzenia i wychodzenia z auta. Dodatkowo inteligentna klapa bagażnika pozwala otwierać ją bez użycia rąk.

Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Fot. SsangYong
Zaawansowany asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, inteligentny adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych. Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami.
Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników spełniających normy euro 6: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Silnik benzynowy GDI-turbo ma pojemność 1 497 cm3 i zapewnia moc maksymalną 163 KM przy 5 500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 280 Nm przy 1 500 – 4 500 obr./min.
Silnik wysokoprężny ma pojemność 1 597 cm3, zapewnia moc maksymalną 136 KM przy 4 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 324 Nm przy 1 500 obr./min. dla modelu z automatyczną skrzynią biegów.
Model z silnikiem Diesla i automatyczną skrzynią biegów oferować będzie 2-tonową zdolność holowania, zaś pozostałe wersje – 1,5-tonową. Oba silniki mogą być wyposażone w automatyczny system start/stop dla modeli z napędem na dwa koła oraz 6-biegowe skrzynie biegów: manualną i automatyczną AISIN.
Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?