ID. BUGGY to kolejny pojazd skonstruowany w oparciu o platformę MEB służącą do budowy samochodów zasilanych energią elektryczną. Oszczędna stylistyka studyjnego elektrycznego auta jest współczesną interpretacją stylu plażowych buggy, jakie w latach 60. i 70. cieszyły się wielką popularnością w USA. Podstawą konstrukcyjną tamtych pojazdów był VW Garbus, dzisiaj równie wszechstronna okazuje się platforma MEB, a konstruując model ID. BUGGY Volkswagen pokazuje jak wielki tkwi w niej potencjał.

Passat, jako pierwszy model Volkswagena, będzie mógł poruszać się częściowo automatycznie niemal z każdą dowolnie wybraną prędkością (od 0 do 210 km/h).
Fot. Ryszard M. Perczak
Jeszcze bardziej komfortowy niż dotąd, z jeszcze większą liczbą cyfrowych urządzeń i jeszcze bardziej technicznie zaawansowany jest Passat ósmej generacji – nowe auto, w którym zastosowano wszystkie współczesne, innowacyjne rozwiązania Volkswagena. Znajduje się wśród nich „Travel Assist” – system asystujący, który właśnie w tym aucie został zastosowany po raz pierwszy. Dzięki niemu Passat, jako pierwszy model Volkswagena, będzie mógł poruszać się częściowo automatycznie niemal z każdą dowolnie wybraną prędkością (od 0 do 210 km/h). Nowością jest również pojemnościowa kierownica. Reaguje ona na dotyk stając się interaktywnym interfejsem takich systemów jak „Travel Assist”. Wiosną tego roku zostanie wyprodukowany 30-milionowy Passat; model ten jest najpopularniejszym samochodem średniej klasy na świecie.
Volkswagen T-Roc R to z kolei nowa sportowa odmiana crossovera, który w bardzo udany sposób zadebiutował na rynku już jakiś czas temu. T-Roc R został opracowany przez Volkswagen R i wyróżnia się bardzo wysokimi osiągami: czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 2,0 litrów osiąga moc 221 kW/300 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje T-Rocowi R 4,9 sekundy, jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Kolejną światową premierą prezentowaną przez Volkswagena podczas Salonu w Genewie jest Touareg V8 TDI. Jego jednostka napędowa rozwija moc 310 kW/421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 900 Nm, model ten jest więc najmocniejszym SUV-em z silnikiem wysokoprężnym wśród produkowanych przez niemieckie firmy samochodowe. Podobnie jak wersje z silnikami V6, również te nowe z jednostką V8 spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. W seryjnym wyposażeniu Touarega V8 TDI znajduje się m.in. pneumatyczne zawieszenie zapewniające znakomity komfort podróżowania i optymalizujące aerodynamikę oraz zwiększające możliwości auta podczas jazdy w trudnym terenie.
Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie