Nowy CLA Shooting Brake o 48 mm dłuższy od poprzednika, o 53 mm od niego szerszy i o 2 mm niższy. Pojemność bagażnika to 505 l. Auto wyróżnia się długą pokrywą silnika, smukłą linię szyb rodem z coupé oraz zaokrąglonym tyłem. Do słupka B kontur bezramkowych bocznych okien jest identyczny jak w Coupé, a później nieco się wydłuża i ostro zwęża w kierunku tyłu.
Wnętrze modelu jest identyczne jak w wersji coupe. Na tle poprzednika kabina modelu zapewnia podróżującym więcej miejsca w obszarze ramion, głowy i łokci.
Asystent wnętrza MBUX pozwala na intuicyjną obsługę różnych funkcji z zakresu multimediów i komfortu instrumentów m.in. dzięki rozpoznawaniu ruchów. Jest on nawet w stanie rozróżnić polecenia kierowcy i pasażera z przodu – na przykład wie, dla kogo aktywować np. funkcję masażu fotela.
Dzięki udoskonalonym systemom kamer i radarów samochód potrafi „widzieć” drogę do 500 m w przód i w określonych sytuacjach poruszać się częściowo autonomicznie. Przykład: CLA może w wygodny sposób dostosowywać prędkość przed zbliżającymi się zakrętami, skrzyżowaniami lub rondami, korzystając z aktywnej kontroli odległości Active Distance Assist DISTRONIC oraz danych map i nawigacji. Do nowych funkcji układu Active Steer Assist należy m.in. intuicyjnie działający asystent zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist. Jeśli do wyposażenia należy aktywny asystent parkowania Active Park Assist z systemem PARKTRONIC, CLA oferuje także funkcję rozszerzonego ponownego uruchomienia w autostradowych korkach.
CLA Shooting Brake zadebiutuje w mocnej wersji benzynowej CLA 250, zasilanej 4-cylindrowym silnikiem (165 kW/225 KM, 350 Nm) połączonym z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 6,26,5 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 143-149 g/km; wartości wstępne). Dwulitrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest standardowo zaopatrzona w filtr cząstek stałych (GPF). Z chwilą wprowadzenia na rynek model będzie dostępny z szeroką gama silników benzynowych i wysokoprężnych, współpracujących ze skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi, oferowanych w połączeniu z napędem na przednie koła lub w wersjach 4MATIC (na obie osie).
Podobnie jak poprzednik, nowy CLA Shooting Brake będzie produkowany w fabryce na Węgrzech. Do sprzedaży wejdzie we wrześniu 2019 roku.
Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?