Genewa 2018 Kia Ceed. Nowy wygląd i silniki

Mariusz Michalak
Kia Ceed Trzecia generacja popularnego Ceeda, zaprojektowanego i produkowanego w Europie, ma wzmocnić na Starym Kontynencie pozycję marki Kia w segmencie kompaktowych hatchbacków. Fot. Ryszard M. Perczak
Kia Ceed Trzecia generacja popularnego Ceeda, zaprojektowanego i produkowanego w Europie, ma wzmocnić na Starym Kontynencie pozycję marki Kia w segmencie kompaktowych hatchbacków. Fot. Ryszard M. Perczak
Trzecia generacja popularnego Ceeda, zaprojektowanego i produkowanego w Europie, ma wzmocnić na Starym Kontynencie pozycję marki Kia w segmencie kompaktowych hatchbacków.

Nowy Ceed, skonstruowany na nowej płycie podłogowej „K2”, jest o 20 mm szerszy (szerokość auta wynosi 1.800 mm) i 23 mm niższy (wysokość – 1.447 mm) niż model poprzedniej generacji. Nie zmienił się rozstaw osi, który mierzy 2.650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni (do 880 mm) i o tyle samo wydłużono tylny (do 780 mm). Dzięki nowej płycie podłogowej nie tylko wnętrze nowego Ceeda jest przestronniejsze, ale także bagażnik, którego pojemność wynosi 395 litrów. Nowy Ceed oferuje kierowcy niższą pozycję za kierownicą, a pasażerom – większą przestrzeń na wysokości ramion z tyłu oraz więcej miejsca nad głową z przodu.

Niższy, szerszy i z dłuższym tylnym zwisem niż poprzedni model – sylwetka nowego Ceeda z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii w wypadku poprzedników zastąpiono prostymi liniami w nowym Ceedzie. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka.

Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT-Line modelu poprzedniej generacji. Proste, ostre linie w profilu nadwozia sprawiają, że pokrywa silnika wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Główna krawędź wzdłuż nadwozia przebiega bardziej poziomo.

W chwili rynkowego debiutu pięciodrzwiowy Ceed będzie oferowany z 11 kolorami lakieru nadwozia do wyboru. Nabywcy będą mogli wybrać również wielkość i wzór obręczy kół – od 15-calowych stalowych, przez 16-calowe stalowe lub wykonane z lekkich stopów po 17-calowe aluminiowe, dwubarwne i o diamentowym szlifie.

Rozplanowanie tablicy rozdzielczej, znane z innych nowych modeli marki Kia, zostało zaadoptowane również do nowego Ceeda. Deska rozdzielcza charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co podkreśla jej trójwymiarowy i smukły kształt.Jest podzielona na dwa obszary – górny, w którym znajduje się zamontowany pionowo ekran dotykowy systemu multimedialnego i dolny, w którym mieszczą się elementy sterowania sprzętem audio oraz układem ogrzewania i wentylacji.

System multimedialny będzie dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie będzie również system audio renomowanej firmy JBL, wyposażony w funkcję Clari-Fi. Wyposażenie obejmie integrację smartfonów z systemem multimedialnym poprzez Bluetooth, a także automatyczny włącznik świateł i dostęp do auta bez konieczności sięgania po kluczyk.

Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdą się: najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpi jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Pomimo mniejszej pojemności skokowej nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” dysponuje maksymalną mocą 140 KM, czyli o 4% większą niż silnik 1,6-litrowy. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie prędkości obrotowej niż wolnossący silnik 1.6 GDI. 100-konna, 1,4-litrowa jednostka napędowa MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa również będzie oferowana.

[page_break]

Kia Ceed <br><br>Trzecia generacja popularnego Ceeda, zaprojektowanego i produkowanego w Europie, ma wzmocnić na Starym Kontynencie pozycję marki Kia w segmencie kompaktowych hatchbacków. <br><br>Fot. Ryszard M. Perczak Ceed trzeciej generacji będzie także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”,. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla, które Kia stosowała w swoich modelach. Ta jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm. Z tym silnikiem pod maską Ceed będzie emitował mniej niż 110 g/km dwutlenku węgla według nowej procedury testowej WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowe turbodiesle CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową produkcji Kia.

Produkcja nowego Ceeda rozpocznie się w drugim kwartale tego roku w zakładach Kia w Żylinie na Słowacji. Do sprzedaży w Europie nowy Ceed trafi pod koniec pierwszej połowy roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty