Genewa 2018 Honda CR-V. Teraz także jako hybryda

Mariusz Michalak
Honda CR-VPierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC Turbo spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.Fot. Honda
Honda CR-VPierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC Turbo spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.Fot. Honda
6 marca dniami prasowymi rozpocznie się salon samochodowy w Genewie. Nowością na stoisku Hondy ma być m.in. nowy model CR-V, który do sprzedaży trafi jesienią tego roku.

Nowy model CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami oraz wyrazistymi przetłoczeniami maski i tylnej części nadwozia. Wzrok przyciąga również charakterystyczna linia reflektorów.

Całkowicie nowy CR-V ma nieco większe wymiary zewnętrzne niż jego poprzednik, a większy rozstaw osi i szersze podwozie zapewniają większą przestrzeń wnętrza. Najwyższą w klasie funkcjonalność kabiny pasażerskiej uzupełnia bardzo bogate wyposażenie, a szerszy i głębszy bagażnik oferuje więcej miejsca dla przewożonych przedmiotów. Nowa dwupoziomowa podłoga strefy załadunku zapewnia płaską powierzchnię przydatną podczas przewożenia rzeczy o większych gabarytach, a klapa z systemem Power Hands umożliwia bezproblemowy dostęp do bagażnika.

Wysokość otwarcia tylnej klapy można zaprogramować tak, aby uniknąć uderzenia w sufit garażu, a trzystopniowy schowek w środkowej konsoli poprawia funkcjonalność wnętrza. Ponadto, nowe oparcia tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem (system „dive down”), co przyspiesza i ułatwia ładowanie bagażu.

Po raz pierwszy CR-V oferowany będzie w opcji siedmiomiejscowej. Wersja z trzecim rzędem siedzeń ma być dostępna w modelu wyposażonym w silnik benzynowy.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Po raz pierwszy w Europie Honda zaoferuje auto segmentu SUV z napędem hybrydowym. Nowy CR-V będzie dostępny z zespołem napędowym Multi Mode Drive (i-MMD), składającym się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. Zespół hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

Model dostępny będzie także z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym VTEC Turbo. Jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT.  Obie wersje – z silnikiem benzynowym i z układem hybrydowm – standardowo wyposażone są w napęd na przednią oś, jednak dla obu przewidziano także inteligentny system napędu na wszystkie koła „Real Time AWD. Prześwit w modelu został zwiększony o 38 mm, przy czym w wersji z jednostką benzynową i napędem AWD wynosi on 208 mm.

Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC Turbo spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty