Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Genewa 2018 Audi A6. Ósma generacja limuzyny

Mariusz Michalak / TVN / x-news
Audi A6Nowe Audi A6 to ósma już generacja limuzyny klasy wyższej. W początkowym okresie, nowe Audi A6 będzie oferowane w Europie z dwoma jednostkami napędowymi: 3.0 TFSI o mocy 340 KM oraz 3.0 TDI o mocy 286 KM. Fot. Ryszard M. Perczak
Audi A6Nowe Audi A6 to ósma już generacja limuzyny klasy wyższej. W początkowym okresie, nowe Audi A6 będzie oferowane w Europie z dwoma jednostkami napędowymi: 3.0 TFSI o mocy 340 KM oraz 3.0 TDI o mocy 286 KM. Fot. Ryszard M. Perczak
Nowe Audi A6 to ósma już generacja limuzyny klasy wyższej. W początkowym okresie, nowe Audi A6 będzie oferowane w Europie z dwoma jednostkami napędowymi: 3.0 TFSI o mocy 340 KM oraz 3.0 TDI o mocy 286 KM.

Pojazd charakteryzuje się długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm, jest więc ono o 7 mm dłuższe od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Uwagę zwracają szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe, płaskie reflektory i wyraźnie zarysowane wloty powietrza.

W porównaniu do poprzednika wnętrze oferuje więcej miejsca dla głowy i ramion, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik jest szerszy, choć jego pojemność nie zmieniła się i wynosi 530 l. Opcjonalnie pokrywa bagażnika może otwierać się elektrycznie, po wykonaniu odpowiedniego ruchu nogą. Zaprojektowane na nowo zawieszenie kół, w znacznym stopniu wykonano z lekkiego aluminium.

Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Silniki będą miały moc od 204 KM do 340 KM i będą generowały moment obrotowy dostępny między 400, a 620 Nm. Motor benzynowy, to jednostka 3.0 TFSI. Ten silnik V6 turbo, dzięki mocy 340 KM i momentowi obrotowemu 500 Nm, rozpędza limuzynę do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI, ma moc 204 KM) i moment obrotowy 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.

Funkcja start-stop jest aktywna przy prędkości auta od 7 do 22 km/h. Ponowne włączenie silnika podczas postoju odbywa się prospektywnie, gdy tylko ruszy pojazd znajdujący się przed naszym Audi. Podczas hamowania samochodu z silnikiem V6, moc rekuperacji RSG wynosi do 12 kW. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Wśród systemów wsparcia kierowcy są m.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI, które do oferty włączone zostaną jeszcze w tym roku. Systemy te samoczynnie wprowadzą naszą limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie. W tym celu musi jednak przez cały czas trwania manewru przytrzymywać odpowiedni przycisk.

Nowe Audi A6 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty