Arteona opracowano wykorzystując modułową platformę konstrukcyjną MQB. Silnik zamontowano z przodu poprzecznie do osi samochodu – taki rodzaj konstrukcji pozwala zaoszczędzić miejsce. Rozstaw osi Arteona wynosi 2.841 mm, a zwisy nadwozia są krótkie, co nadaje sylwetce szczególnej dynamiki. Długość nadwozia Arteona wynosi 4.862 mm, szerokość – 1.871 mm, wysokość natomiast – 1.427 mm.
Do najważniejszych elementów stylistycznych Arteona należy opracowana od podstaw przednia część nadwozia. Jej wyróżnik to długa pokrywa silnika zachodząca na błotniki i sięgająca do osłony chłodnicy zajmującej całą szerokość przodu. Seryjne reflektory w technologii LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej łączą się tu z chromowanymi listwami oraz z pokrywą silnika.
Na wzór modeli sportowych zaprojektowano też duży i wyrazisty tył nadwozia, szerokie błotniki i uwypuklone nadkola Arteona. Wykonane z lekkich stopów obręcze kół mogą mieć rozmiar do 20 cali.
Passat, Arteon, Phideon. W hierarchii modeli Volkswagena Arteon plasuje się powyżej oferowanego na całym świecie i w licznych wersjach Passata. O stopień wyżej nad Arteonem ma swoje miejsce Phideon – samochód opracowany specjalnie na rynek chiński. Nowe Gran Turismo Volkswagena będzie produkowane w zakładach w Emden, mających bezpośredni dostęp do portu. To miejsce jest jak stworzone specjalnie dla Arteona, który będzie sprzedawany niemal na wszystkich rynkach ważnych dla samochodów tej klasy. Sprzedaż zacznie się już latem bieżącego roku. W połowie czerwca nowy model będzie dostępny w Niemczech.
W chwili rozpoczęcia sprzedaży, Arteona będzie można zamówić z jednym z sześciu turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie są czterocylindrowymi jednostkami napędowymi. Benzynowe (TSI) oraz diesle (TDI) w dwóch niższych wersjach mocy osiągają 110 kW/150 KM i 140 kW/190 KM. Najmocniejszy silnik TSI rozwija moc 206 kW/280 KM1, a najmocniejszy TDI uzyskuje 176 kW/240 KM2. Całkowicie nową jednostką napędową jest podstawowy silnik benzynowy – 1.5 TSI Evo, który okazuje się wyjątkowo wydajny dzięki m.in. funkcji odłączania cylindrów (ACT).
Przegląd silników VW Arteona:
benzynowe moc skrzynia biegów/rodzaj napędu
1.5 TSI Evo 110 kW/150 KM 6-biegowa/opcja: 7-biegowa DSG (DSG nie w Niemczech)
2.0 TSI 140 kW/190 KM 7-biegowa DSG
2.0 TSI 206 kW/280 KM 7-biegowa DSG, 4MOTION
diesle moc skrzynia biegów/rodzaj napędu
2.0 TDI 110 kW/150 KM 6-biegowa/opcja: 7-biegowa DSG
2.0 TDI 140 kW/190 KM 6-biegowa/opcja: 7-biegowa DSG/opcja: 4MOTION
2.0 TDI 176 kW/240 KM 7-biegowa DSG, 4MOTION
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?