Genewa 2017. Nowy hot hatch Toyoty

(mm/ip)
Yaris GRM to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.8 o mocy 210 KM mocy. Fot. Toyota
Yaris GRM to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.8 o mocy 210 KM mocy. Fot. Toyota
Yaris GRM to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.8 o mocy 210 KM mocy.

Twórcy Yarisa GRMN inspirowali się Yarisem WRC, odnoszącym sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Toyota wróciła w tym roku do tej prestiżowej serii po 17 latach przerwy. Sportowe korzenie Yarisa GRMN przejawiają się w bardzo mocnym silniku, świetnych osiągach, a także w sportowej stylizacji nadwozia i projekcie wnętrza skoncentrowanym na kierowcy. Kolorystyka karoserii nawiązuje do oryginalnych zdobień Yarisa WRC.

Samochody w wersjach GRMN były do tej pory z sukcesem sprzedawane w Japonii. Yaris GRMN to pierwszy taki model dostępny w Europie. Toyota powierzyła jego budowę swojemu europejskiemu zespołowi, który odpowiadał za silnik i projekt wnętrza. Podwozie oraz układ hamulcowy skonstruowali japońscy inżynierowie Toyoty. Samochód będzie produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Premierę rynkową zaplanowano na początek 2018 roku.

Turbodoładowany silnik

Yaris GRMN jest wyjątkowy na europejskim rynku hot hatchów ze względu na silnik z turbosprężarką. Dynamiczna jednostka 1.8 dostarcza ponad 210 KM mocy, napędzając przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Auto ma najlepsze osiągi w swojej klasie pod względem przyspieszania od 0 do 100 km/h oraz od 80 do 120 km/h na 4. biegu.

Podwozie i zawieszenie

Yaris GRMN ma wzmocnione podwozie z dodatkowymi usztywnieniami, w tym z dodatkową belką pomiędzy kolumnami przedniego zawieszenia. Zawieszenie było tuningowane na słynnym torze Nürburgring Nordschleife podczas wyścigów i testów zespołu Toyota GAZOO Racing. Mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu zapewnia lepszą przyczepność i pewniejsze prowadzenie. Przednia belka stabilizująca ma zwiększoną średnicę, a krótsze sprężyny pozwalają lepiej trzymać się podłoża. Współpracują z nimi dedykowane amortyzatory opracowane wspólnie z Sachs. Samochód jest także wyposażony w bardzo wydajne sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu.

Sportowy design

Sportowe możliwości Yarisa GRMN znajdują odzwierciedlenie w jego wyglądzie. Samochód jest dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej, z czarnym spojlerem na klapie bagażnika. Porusza się na 17-calowych wieloramiennych kołach BBS z lekkich stopów. Yaris GRMN ma specjalnie zaprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu, tylny dyfuzor i umieszczoną centralnie sportową rurę wydechową.

Sportowe fotele zostały opracowane specjalnie do tego modelu przez Toyota Boshoku. Mała kierownica znana z coupe GT86 jest pokryta skórą. Zaznaczono na niej poziomą linię, która ułatwia ustawienie kół na wprost. Samochód otrzymał także sportowe aluminiowe pedały i przeprojektowane zegary.

Warto wiedzieć: Używane diesle tracą na popularności. Są awaryjne i drogie w naprawach!

Źródło: TVN Turbo/x-news

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie