Genewa 2017. Audi RS 5 Coupe

(mm)
Audi RS 5 Coupe Nowe Audi RS 5 Coupe jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS. Samochód pojawi się w salonach sprzedaży latem 2017 roku.Fot. Audi
Audi RS 5 Coupe Nowe Audi RS 5 Coupe jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS. Samochód pojawi się w salonach sprzedaży latem 2017 roku.Fot. Audi
Nowe Audi RS 5 Coupe jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS. Samochód pojawi się w salonach sprzedaży latem 2017 roku.

Projektanci RS 5 Coupe czerpali inspirację z charakterystycznych, sportowych detali wyglądu modelu Audi 90 quattro IMSA GTO. W przodzie nowego Audi RS 5 Coupe dominują masywne wloty powietrza z typowymi dla modeli typu RS kratownicami o strukturze plastra miodu. Osłona chłodnicy Singleframe jest znacznie szersza i bardziej płaska niż w modelu bazowym. Obok reflektorów znajdują się dodatkowe, boczne wloty i wyloty powietrza. Opcjonalne reflektory diodowe Matrix odróżniają się od standardowych przyciemnioną ramką. Blistry quattro po bokach pojazdu podkreślają poszerzone o 15 mm nadkola.

Typowy dla aut typu RS dyfuzor, owalne końcówki rur układu wydechowego RS oraz spojler zamontowany na powierzchni klapy bagażnika, akcentują sportowe DNA modelu. Audi RS 5 Coupe standardowo wyposażone jest w 19-calowe felgi. Koła 20-calowe są opcjonalne. Pakiety optyczne – Lśniąca Czerń, Carbon i Matowe Aluminium – poszerzają ofertę indywidualizacji. Nowy model jest o 74 mm dłuższy niż poprzednik – mierzy 4723 mm.

Zupełnie nowa, opracowana przez Audi jednostka napędowa - 2.9 TFSI V6 biturbo, oferuje znacznie większą moc. Silnik generuje 331 kW (450 KM) mocy, a maksymalny moment obrotowy 600 Nm (o 170 Nm więcej niż w poprzednim modelu), dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Topowy model rodziny A5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prędkość maksymalna podniesiona została do 280 km/h.

Moc jednostki biturbo dociera do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, z wykorzystaniem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic o sportowym charakterze i ze zoptymalizowanymi momentami przełączania biegów. Siły napędowe są dostarczane do poszczególnych osi asymetrycznie - w stosunku 40:60. Dzięki temu, samochód prowadzi się wykorzystując optymalnie jego właściwości trakcyjne oraz zapewniając sobie maksymalne bezpieczeństwo. Na życzenie, Audi Sport montuje sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Wnętrze to m.in. sportowe fotele RS z opcjonalnym stebnowaniem skóry Feinnappa oraz spłaszczona u dołu, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS. Symbole RS umieszczono na oparciach siedzeń, na kierownicy, na listwach progowych i na dźwigni zmiany biegów. Specjalne, dodatkowe ekrany w systemie Audi virtual cockpit informują o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i o siłach przeciążenia. Dostępna na życzenie nawigacja MMI plus z panelem MMI touch zawiera moduł Audi connect łączący nowe RS 5 Coupe z internetem w standardzie szybkiego przesyłu danych LTE.

Zobacz także: Kultowa Syrena z napędem elektrycznym

Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty