Genewa 2016. Opel Mokka X

(mm/ip) x-news
Opel Mokka X Ofertę silników przeznaczonych do sportowo-użytkowego Opla rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Silnik 1.4 Direct Injection Turbo nowej generacji, o mocy 112 kW/152 KM, zadebiutował niedawno w nowej Astrze. Fot. Tomasz Szmandra
Opel Mokka X Ofertę silników przeznaczonych do sportowo-użytkowego Opla rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Silnik 1.4 Direct Injection Turbo nowej generacji, o mocy 112 kW/152 KM, zadebiutował niedawno w nowej Astrze. Fot. Tomasz Szmandra
Udostępnij:
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Opel zaprezentował nowe wcielenie jednego ze swoich flagowych modelów, Mokka X. - Nowe wcielenie jest jeszcze bardziej emocjonujące. Auto nabrało nowych, męskich cech, ale równocześnie zachowało dotychczasowe, czyli elegancję, połączenie sportowego stylu życia z funkcjonowaniem w mieście - powiedział Wojciech Osoś, dyrektor PR General Motors Poland. Premiera samochodu w Polsce będzie miała miejsce jesienią 2016 roku.
Opel Mokka X Ofertę silników przeznaczonych do sportowo-użytkowego Opla rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Silnik 1.4 Direct Injection Turbo
Opel Mokka X

Ofertę silników przeznaczonych do sportowo-użytkowego Opla rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Silnik 1.4 Direct Injection Turbo nowej generacji, o mocy 112 kW/152 KM, zadebiutował niedawno w nowej Astrze.

Fot. Tomasz Szmandra

Nowa Mokka X zwraca uwagę odważną sylwetką. Nowe wzornictwo przodu harmonizuje z nową stylistyką Opla wyróżniającą się takimi detalami, jak poziomy wlot powietrza w kształcie skrzydła oraz podwójny motyw skrzydła w charakterystycznych, ostro zarysowanych diodowych światłach do jazdy dziennej. Przedni pas składa się teraz z bardziej precyzyjnie i elegancko wyprofilowanych płaszczyzn, z mniejszą liczbą elementów z tworzywa sztucznego. W ten sposób przód Mokki X został optycznie poszerzony, zyskując bardziej solidną i muskularną estetykę.

Koncepcja ta jest kontynuowana także z tyłu, gdzie ponownie można zauważyć motyw podwójnego skrzydła — w tylnych światłach dostępnych opcjonalnie w wersji diodowej. Nie zabrakło także dynamizującego sylwetkę przetłoczenia wznoszącego się ku tylnej części auta, charakterystycznego dla pojazdów marki Opel. Wprowadzono też nowe kolory, w tym „Amber Orange” (pomarańczowy) i „Absolute Red” (czerwony).

Wnętrze samochodu zostało gruntownie przeprojektowane. Debiutuje w nim zupełnie nowa deska rozdzielcza inspirowana nową Astrą. Nowy zestaw wskaźników ma więcej poziomo ukształtowanych elementów. W całkowicie zmodyfikowanej konsoli centralnej umieszczono 7- lub 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji. Zmniejszono liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na pojemnościowy wyświetlacz.

Ofertę silników przeznaczonych do sportowo-użytkowego Opla rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Silnik 1.4 Direct Injection Turbo nowej generacji, o mocy 112 kW/152 KM, zadebiutował niedawno w nowej Astrze. W modelu Mokka X będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią automatyczną, systemem Start/Stop i adaptacyjnym napędem na wszystkie koła (według wstępnych danych emisja CO2 i zużycie paliwa w cyklu mieszanym wyniosą odpowiednio: 154 g/km i 6,6 l/100 km). W zależności od warunków na drodze rozdział napędu zmienia się płynnie i automatycznie od 100% na koła przednie na suchej jezdni do maksymalnie po 50% na przednią i tylną oś, na przykład na nawierzchni pokrytej warstwą wody.

Nowy system AFL LED automatycznie dostosowuje tryb świecenia reflektorów do sytuacji na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie bez oślepiania innych kierowców. Oferuje on aż 9 różnych funkcji i trybów działania, takich jak oświetlenie miejskie, oświetlenie pozamiejskie, tryb turystyczny, doświetlanie zakrętów, oświetlenie wspomagające cofanie i manewrowanie oraz tryb oszczędny po zatrzymaniu pojazdu. System reflektorów diodowych zastępuje stosowane poprzednio adaptacyjne oświetlenie biksenonowe.

System monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu wykorzystuje przednią kamerę Opel Eye nowej generacji do wykrywania ruchu przed pojazdem, a alarm przedkolizyjny został rozbudowany o diodowy wyświetlacz refleksyjny. Kiedy odległość między samochodem a pojazdem poprzedzającym zmniejsza się zbyt szybko, światło czerwonych diod odbija się w przedniej szybie. O konieczności hamowania kierowcę ostrzega także sygnał dźwiękowy. Asystent pasa ruchu aktywuje się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h. Kontrolka w zestawie wskaźników i sygnał dźwiękowy ostrzegają kierowcę o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.

Podobnie jak nowy Opel Astra, również Mokka X od samego początku będzie dostępna z pełnym pakietem usług OnStar. Ponadto w modelu Mokka X zadebiutują dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji z funkcją umożliwiającą podłączenie smartfonów do systemu pokładowego przez interfejsy Apple CarPlay lub Android Auto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie