W oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani wycieraczek przedniej szyby.
Dynamikę samochodu symbolizuje czerwona linia dzieląca nadwozie w poziomie i podkreślająca jego proporcje. Wyraziste czerwone przednie opony — zamontowane na obręczach z odważnym motywem wrotek — nawiązują także do motocykla Opel Motoclub 500, który w swoim czasie (1928 r.) również był awangardowym pojazdem, wyposażonym w czerwone ogumienie. Poza tym Opla GT Concept niewiele łączy z przeszłością. Długa pokrywa silnika, brak klapy bagażnika, podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką oraz oczywiście nazwa odwołująca się do oryginalnego GT — oprócz tych cech samochód nie ma żadnych detali retro.
Najważniejszą innowacją w Oplu GT Concept są duże drzwi ze zintegrowanymi bocznymi oknami i płynnym przejściem między taflą szkła a powierzchnią lakierowaną. Zarówno kierowca, jak i pasażer mogą dostać się do wnętrza po naciśnięciu panelu dotykowego sterującego elektrycznie otwieranymi drzwiami, zintegrowanego z czerwoną linią dachu. W środku jest dość miejsca nawet dla wysokiego kierowcy.
Po otwarciu drzwi mocno zachodzą na przednie nadkola. Dwie kamery zamontowane za nadkolami zapewniają dobrą widoczność w czasie jazdy ulicami miasta. Obraz z kamer jest wyświetlany na dwóch monitorach z lewej i prawej strony kokpitu. W ten sposób wyeliminowano jednocześnie boczne lusterka i martwe pola. Szyba czołowa przechodzi w szklany panoramiczny dach, przez który można podziwiać widoki — podobnie jak w czasie jazdy samochodem z nadwoziem targa ze zdejmowanym dachem.
Podobnie jak w pierwszym Oplu GT oraz kultowym amerykańskim sportowym modelu Corvette produkowanym przez firmę GM silnik jest umieszczony centralnie za przednią osią. Dzięki temu środek ciężkości pojazdu znajduje się nisko i blisko środka geometrycznego, Opel GT Concept jest wyposażony w trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1 litra. Jednostka rozwija moc 107 kW/145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm (wartości zużycia paliwa dla Opla GT Concept nie są jeszcze dostępne). Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Opel GT Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund i rozpędza się do 215 km/h.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?