Genewa 2016. Debiut Toyoty C-HR

(mm/ip)
Toyota CH-R Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW), który zadebiutował w modelu Auris. Fot. Tomasz Szmandra
Toyota CH-R Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW), który zadebiutował w modelu Auris. Fot. Tomasz Szmandra
Udostępnij:
Podczas salonu samochodowego w Genewie debiutuje nowy crossover - Toyota C-HR. Czym się wyróżnia?
Toyota CH-R Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2
Toyota CH-R

Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW), który zadebiutował w modelu Auris.

Fot. Tomasz Szmandra

Nadwozie nawiązujące stylistyką do szlifowanego diamentu oraz wyraźnie zarysowane nadkola podkreślają jego mocną, dynamiczną sylwetkę. Urozmaicona struktura C-HR łączy masywną dolną część nadwozia i większy prześwit z kompaktową, smukłą kabiną typu coupe.
Reflektory są wyposażone w technologię Full LED ze światłowodami i kierunkowskazami sekwencyjnymi. Poniżej znajduje się rozbudowany w trzech wymiarach zderzak zintegrowany z błotnikami oraz trapezoidalny dolny wlot powietrza.

Przesunięcie czarnych listew progowych w kierunku przedniego i tylnego koła oraz oś boczna, która przebiega od przodu do tyłu, podkreślają dynamiczną, „uniesioną” sylwetkę auta. Kolejnymi elementami nawiązującej do coupe stylistyki modelu C-HR są ukryte klamki w tylnych drzwiach, które zintegrowano ze słupkiem C, oraz wyraziście opływowa linia dachu, przechodząca z tyłu w duży strukturalny spoiler.

W części tylnej ze smukłą kabiną zintegrowana jest klapa bagażnika. Kabina kontrastuje tym samym z wyraźnie rozszerzającymi się błotnikami, nadającymi nowemu crossoverowi solidny wygląd. Na tle smukłego profilu auta wyróżniają się reflektory tylne, które również mogą zostać wyposażone w technologię LED.

Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW), który zadebiutował w modelu Auris. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT, zaprojektowaną pod kątem szybkości reagowania, z myślą o oczekiwaniach Europejczyków zaznajomionych z ręcznymi i automatycznymi skrzyniami biegów. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.

Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym, który przewidziano wyłącznie ze skrzynią biegów CVT.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie