Prezes GM Mark Reuss powiedział, że firma zbadała szereg opcji kontynuowania działalności Holden, ale żadna nie mogła sprostać wyzwaniom związanym z inwestycjami potrzebnymi na bardzo rozdrobnionym rynku samochodów o ruchu prawostronnym.
- Restrukturyzujemy nasze operacje międzynarodowe, koncentrując się na rynkach, na których mamy odpowiednie strategie i priorytetowo traktujemy inwestycje globalne, które będą napędzać wzrost szczególnie w obszarach pojazdów elektrycznych - swierdziła prezes i dyrektor generalny GM Mary Barra.
GM przeprowadził również szczegółową analizę biznesową produkcji w zakładzie produkcyjnym Rayong w Tajlandii, w którym powstają auta marki Chevrolet. Bez produkcji krajowej Chevrolet nie jest w stanie konkurować na rynku nowych pojazdów w Tajlandii. Dlatego amerykański koncern podpisał umowę z Great Wall Motors na zakup zakładu Rayong. Do końca 2020 r. GM wycofa Chevroleta z rynku krajowego w Tajlandii.
Przypomnijmy, ze w styczniu GM ogłosił sprzedaż swojego zakładu Talegaon w Indiach.
Zakończenie działalności marki Holden, to kolejny element GM wycofywania się amerykańskiego koncernu z nierentownych dla niego rynków, zwłaszcza Europy. Firma koncentruje się na Stanach Zjednoczonych, Chinach, Ameryce Łacińskie i Korei Południowej.
Firmę Holden założył w 1856 roku w Adelaide w południowej Australii James Alexander Holden. Firma produkowała siodła. W 1913 roku Holden rozpoczął produkcję bocznych wózków do motocykli. Natomiast w 1917 ruszyła produkcja nadwozi do samochodów na zlecenie General Motors Australia. Pierwsze auto pod marka Holden pojawiło się w 1948 roku.
To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?