Gdzie montować instalację

(pif)
Jak grzyby po deszczu pojawiają się warsztaty, w których montowane są instalacje gazowe. Nie wszystkie z nich gwarantują bezpieczeństwo i mają odpowiednie certyfikaty uprawniające do wystawiania homologacji.

Jeśli firma nie posiada certyfikatu popełnia przestępstwo, a wcześniejsze homologacje
przez nią wystawione mogą być cofnięte.


Gdzie montować instalację


- Firma zajmująca się
montażem instalacji

gazowych powinna posiadać specjalistyczne

przyrządy i urządzenia - mówi Ryszard Sech.

Fot. Piotr Furtak

[b]

- Wśród osób zajmujących się montażem są i tacy,
którzy kupią 5 kluczy i 5 śrubokrętów i już otwierają
warsztat - mówi Ryszard Sech, właściciel firmy z Człuchowa
montującej instalacje. - Zazwyczaj są oni konkurencyjni cenowo w
stosunku do tych, którzy posiadają certyfikat. Klient powinien
zwracać uwagę na podejrzanie niskie ceny. Jeśli ktoś je stosuje -
nastawia się wyłącznie na zysk, mniej troszcząc się o bezpieczeństwo.
Takie firmy często, po pewnym czasie, po prostu znikają z rynku.

Ceny instalacji uzależnione są m. in. od typu i marki samochodu - za
montaż trzeba zapłacić od 1300 do 6 tys. zł. Taka inwestycja zwraca się
jednak dość szybko, w niektórych przypadkach już po przejechaniu
10 tys. km można zaoszczędzić ok. 2 tys. zł.

Oprócz śrubokrętów i kluczy firma zakładająca instalację
powinna posiadać urządzenie do regulacji składu mieszanki gazowej i
szczelności instalacji. Nadal jednak zdarza się, że regulacja robiona
jest "na słuch".

- Jeśli instalacja jest prawidłowo zamontowana nie powinno być czuć
żadnego zapachu - mówi Ryszard Sech. - Trzeba zwracać na to
uwagę. Warto wybrać urządzenie nieco droższe, ale dobrej jakości.

Przeglądy instalacji odbywają się co 10 lat. Każdy klient powinien
otrzymać książkę gwarancyjną, do której wpisywane są wszelkie
informacje związane z naprawami, czy przeglądami technicznymi. O
jakości usług świadczy również to, czy osoba instalująca gaz
dobrze zna się na samochodach. Zdaniem Secha, najpewniej jechać do
warsztatu, w którym monterzy są jednocześnie mechanikami
samochodowymi.

- Każdego klienta pytam co wozi w bagażniku - dodaje Ryszard Sech. - W
zależności od odpowiedzi proponuję mu rodzaj butli, którą warto
zainstalować.

Możliwości są bowiem spore, dlatego warto pomyśleć o wygodzie i
przyzwyczajeniach klienta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty