- W tej chwili zarówno na pierwszym, jak i drugim zadaniu Sucharskiego, zaawansowanie sięga 45 procent - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych i dodaje, że postępy są dokładnie takie jak przewiduje ustalony harmonogram prac.
Tym samym, odcinkami od Obwodnicy Południowej Gdańska do węzła Elbląska oraz od węzła Wosia Budzysza do węzła Ku Ujściu kierowcy pojadą jeszcze w grudniu tego roku lub w styczniu 2013.
Jak podkreśla inwestor, wszystko będzie zależało od tego, jak długo potrwają odbiory inwestycji. Zadanie trzecie - od węzła Ku Ujściu do terminalu promowego Westerplatte - zostało zaś ukończone w połowie ubiegłego roku.
Tymczasem najbardziej intensywne prace prowadzone są na ul. Wosia Budzysza, gdzie właśnie trwa montaż wiaduktów. Pierwsza operacja, podczas której mocowano 8 wielkich belek, tworzących dwie nitki wiaduktu o długości ponad 60 metrów, rozpoczął się w poniedziałek rano.
- W tym przypadku prace udało się zakończyć wczoraj rano, czyli kilkanaście godzin wcześniej, niż zakładaliśmy - zaznacza Magdalena Skorupka - Kaczmarek. - Jutro rozpocznie się natomiast montaż drugiego wiaduktu i jednocześnie ostatniego na trasie nad torami, przed odcinkiem tunelowym. Montowanych będzie 18 belek, czyli cztery nitki o długości 40-46 metrów i masie od 30 do 60 ton każda. Roboty planowo mają zakończyć się w piątek wieczorem - podkreśla rzecznik GIK.
Koszt budowy całej Trasy Sucharskiego, składającej się z trzech odcinków i długiej na ponad 8 kilometrów, to ok. 360 mln złotych.
Źródło: Dziennik Bałtycki
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?