Gdańsk: Pięć bram w tunelu pod Martwą Wisłą jest już gotowych [zdjęcia]

Paweł Durkiewicz
Fot. Gdańskie Inwestycje Komunalne
Fot. Gdańskie Inwestycje Komunalne
Na budowie tunelu pod Martwą Wisłą wykonano już pięć z siedmiu połączeń pomiędzy dwiema rurami, które są niezbędne ze względów bezpieczeństwa i dla ułatwienia bieżącej eksploatacji i konserwacji.
Fot. Gdańskie Inwestycje Komunalne
Fot. Gdańskie Inwestycje Komunalne

Wykonanie bram to niezwykle skomplikowane przedsięwzięcie, wymagające użycie specjalistycznej technologii zmrażania gruntu.

Najpierw w miejscach południowego tunelu przeznaczonych na połączenia zmrożono ziemię, następnie wprowadzono w nią rury, którymi puszczono solankę o temperaturze sięgającej minus 35 stopni Celsjusza. Po osiągnięciu dostatecznie niskiej temperatury gruntu, obudowa tunelu południowego została otwarta.

Dopiero wtedy wykonawcy mogli rozkuć i wydobyć grunt. Gdy dotarli do północnej nitki, otwarto jej obudowę złożoną z betonowych tubingów. Utworzone przejście zostało wzmocnione obudową tymczasową, która z czasem zostanie zastąpiona konstrukcją złożoną z dwóch kołnierzy i części wykonanej w technologii monolitycznej.

                                                                                            Źródło: Dziennik Bałtycki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty