Wykonanie bram to niezwykle skomplikowane przedsięwzięcie, wymagające użycie specjalistycznej technologii zmrażania gruntu.
Najpierw w miejscach południowego tunelu przeznaczonych na połączenia zmrożono ziemię, następnie wprowadzono w nią rury, którymi puszczono solankę o temperaturze sięgającej minus 35 stopni Celsjusza. Po osiągnięciu dostatecznie niskiej temperatury gruntu, obudowa tunelu południowego została otwarta.
Dopiero wtedy wykonawcy mogli rozkuć i wydobyć grunt. Gdy dotarli do północnej nitki, otwarto jej obudowę złożoną z betonowych tubingów. Utworzone przejście zostało wzmocnione obudową tymczasową, która z czasem zostanie zastąpiona konstrukcją złożoną z dwóch kołnierzy i części wykonanej w technologii monolitycznej.
Źródło: Dziennik Bałtycki
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?