Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fuso Canter po liftingu

(ip)
Jako pierwszy producent, Fuso wprowadza na rynek ciężarówkę wyposażona w automatyczną przekładnię dwusprzęgłową. Wraz z wydłużonymi okresami międzyprzeglądowymi, zwiększoną ładownością oraz przeprojektowanym podwoziem - teraz łatwiejszym w zabudowie - Fuso Canter okazuje się jeszcze bardziej funkcjonalny.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

Wariant 3,5-tonowy dysponuje obecnie niezależnym zawieszeniem przedniej osi i opcjonalnym systemem kontroli stabilności (ESP, wersje 6S i 7C). Kabina kierowcy, zmodernizowana zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, zapewnia jeszcze większy komfort pracy. Produkcja seryjna nowego Cantera przeznaczonego na rynek europejski ruszy w portugalskiej fabryce w Tramagal we wrześniu 2011.

**CZYTAJ TAKŻE


Mercedes na targach Autostrada-Polska w Kielcach
Mitsubishi zapłaci odszkodowanie

**

6-stopniowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa to jedna z innowacji nowego Fuso Cantera. Jej konstrukcja sprzyja ograniczeniu zapotrzebowania na paliwo. Poszczególne przełożenia załączane są natychmiast i bez strat w dostawie siły napędowej, znanych z klasycznych skrzyń automatycznych z konwerterem. W razie potrzeby kierowca może samodzielnie zmieniać biegi. Dwusprzęgłowa przekładnia Duonic dostępna jest na życzenie zamiast

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

standardowej, 5-biegowej skrzyni mechanicznej.

Fuso Cantera napędza 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 3 litrów, spełniający normę emisji spalin Euro V. Występuje on w trzech wersjach mocy: 130 KM, 150 KM lub 175 KM. Teraz dostępny jest również z funkcją start&stop (zarówno w odmianach ze skrzynią mechaniczną, jak i zautomatyzowaną). Funkcja ta automatycznie wyłącza silnik podczas postoju i pozwala dodatkowo ograniczyć zużycie paliwa. Podczas jazdy na krótkich dystansach spada ono nawet o 3 proc. Efektywność Cantera poprawiają także wydłużone z 30 do 40 tys. km okresy międzyprzeglądowe.

Nowy Fuso Canter prowadzi się jeszcze łatwiej i bezpiecznej dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniej osi (wersja 3,5-tonowa). Wszystkie Cantery zostały ponadto wyposażone w elektroniczny system hamulcowy. Dwie najcięższe odmiany oferowane są z kolei z opcjonalnym systemem kontroli stabilności (ESP). Lista opcji zawiera również montowane na życzenie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.

Za drzwiami zamontowanej nad silnikiem kabiny czeka odświeżona deska rozdzielcza z nowym panelem instrumentów i jeszcze wygodniejszymi fotelami z regulacją podparcia lędźwiowego (opcjonalnie dostępne są fotele z zawieszeniem). Nowy jest także układ ogrzewania i klimatyzacji. Wnętrze Fuso Canter zapewnia teraz łatwiejszy dostęp z lewej do prawej strony kabiny oraz dodatkowe schowki.

Z zewnątrz nadwozie zwraca uwagę trzyczęściowym zderzakiem ze stali, zaopatrzonym w praktyczne elementy narożne z tworzyw sztucznych, oraz wlotem powietrza w kształcie litery V, nadającym Fuso Canterowi solidne

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

oblicze. Powłoka katodowa kabiny oraz proces malowania proszkowego ramy pojazdu zapewniają najwyższy poziom ochrony przed korozją.

Po modernizacji gama Fuso Canter składa się z wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, 6 t (nowość) oraz 7,5 t. Zależnie od typu, ładowność wzrosła od 85 do 500 kg. Warto zwrócić uwagę, że dopuszczalne obciążenie tylnej osi dla 7,5-tonowej wersji Cantera wynosi 6 t. Kolejna nowość to model o rozstawie osi 4750 mm dla nadwozia o długości do 7000 mm, 3,5-tonowy wariant z silnikiem o mocy 175 KM oraz odmiana 3S o szerokości zaledwie 1700 mm. Przeprojektowane podwozie dodatkowo zwiększa możliwości zabudowy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty