Takie strefy wynikają z kształtu nadwozia i ze względów konstrukcyjnych nie można ich w pełni wyeliminować. Radary umieszczone w tylnej części auta nadzorują obszar za samochodem i po jego bokach. Funkcja nadzoruje odległość od innych pojazdów w pobliżu oraz ich prędkość, by określić, czy należy ostrzec kierowcę. W przypadku wykrycia auta w tzw. „martwej strefie”, sygnały ostrzegawcze pojawiają się w górnym narożniku lusterek zewnętrznych. Co ważne, Blind Spot Detect działa już przy prędkości jazdy wynoszącej ponad 15 km/h.
Skoda wykorzystała czujniki radarowe funkcji monitorowania martwego pola w lusterkach Blind Spot Detect do zwiększenia bezpieczeństwa także w sytuacji, kiedy kierowca wyjeżdża tyłem z miejsca, gdzie ma ograniczoną widoczność. Czujniki radarowe umieszczone w tylnym zderzaku wykrywają zbliżanie się innych pojazdów; na podstawie tej informacji funkcja Rear Traffic Alert ostrzega kierowcę o możliwym niebezpieczeństwie kolizji zarówno optycznie (na ekranie urządzenia multimedialnego lub wyświetlaczu Maxi Dot) i akustycznie, a gdy sytuacja tego wymaga, aktywnie przeciwdziała zagrożeniu, zatrzymując samochód. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, funkcje Blind Spot Detect i Rear Traffic Alert są ze sobą sprzężone – nie ma możliwości wyposażenia auta w tylko jedną z nich.
Omawiane rozwiązania znajdą się na liście dostępnych opcji dla odnowionego modelu Skoda Fabia. Do tej pory dostępne są dla modeli: Karoq, Kodiaq, Superb i Octavia.
Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?