FSO Żerań. Zlot zabytkowych samochodów

Red / Naszemiasto.pl
Z okazji 66. rocznicy rozpoczęcia produkcji w FSO na Żeraniu, entuzjaści i sympatycy samochodów produkowanych w tej fabryce zjechali się na coroczną imprezę.Fot. Damian Kujawa
Z okazji 66. rocznicy rozpoczęcia produkcji w FSO na Żeraniu, entuzjaści i sympatycy samochodów produkowanych w tej fabryce zjechali się na coroczną imprezę.Fot. Damian Kujawa
Z okazji 66. rocznicy rozpoczęcia produkcji w FSO na Żeraniu, entuzjaści i sympatycy samochodów produkowanych w tej fabryce zjechali się na coroczną imprezę.

Polski rządi po zakończeniu II wojny światowej zdecydował o odbudowie polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Państwowa Komisja Planowania Gospodarczego podpisała 31 lipca 1948 roku umowę na budowę fabryki motoryzacyjnej w stolicy oraz zakup licencji na model Fiat 1400.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Budowę rozpoczęto w 1948 roku, ale rok później zerwano umowę z Fiatem. Warszawa M-20 - kultowy samochód powojennej Polski zjechał z linii produkcyjnej na Żeraniu 6 listopada 1951 roku, na inaugurację Fabryki Samochodów Osobowych. Rok wcześniej, podpisano umowę polsko-radziecką. Na jej mocy przekazano plany konstrukcyjne samochodu GAZ M-20 Pobieda. Na tej podstawie powstała słynna Warszawa M-20, która z czasem stała się królową polskich szos.

Więcej zdjęć w serwisie warszawa.naszemiasto.pl

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty