Polski rządi po zakończeniu II wojny światowej zdecydował o odbudowie polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Państwowa Komisja Planowania Gospodarczego podpisała 31 lipca 1948 roku umowę na budowę fabryki motoryzacyjnej w stolicy oraz zakup licencji na model Fiat 1400.
Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście
Budowę rozpoczęto w 1948 roku, ale rok później zerwano umowę z Fiatem. Warszawa M-20 - kultowy samochód powojennej Polski zjechał z linii produkcyjnej na Żeraniu 6 listopada 1951 roku, na inaugurację Fabryki Samochodów Osobowych. Rok wcześniej, podpisano umowę polsko-radziecką. Na jej mocy przekazano plany konstrukcyjne samochodu GAZ M-20 Pobieda. Na tej podstawie powstała słynna Warszawa M-20, która z czasem stała się królową polskich szos.
Więcej zdjęć w serwisie warszawa.naszemiasto.pl
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?