O tym, że salon został zdominowany przez kompakty świadczą także inne nowości - Daewoo Lacetti
, następca popularnego u nas Lanosa, Mazda 3
, do segmentu kompaktów można zaliczyć także studyjnego na razie Seata Altea
i Forda Focusa C-Max
.
Inne nowości pokazane we Frankfurcie to BMW serii 6
, BMW X3
, Maserati Quattroporte
, BMW X5
po liftingu, Opel Vectra kombi
, Mercedes SLR
, Mercedes Viano
, Smart Forfour
, Mitsubishi Lancer sedan
, Saab 9-3 Sport-Hatch
, VW Polo w wersji sedan
, Jaguar X-Type kombi
, Subaru Justy
, Volvo S40
, Lancia Fulvia Coupe
, Alfa 166
po modernizacji, Peugeot 407 Elixir
, Mitsubishi Grandis
, Toyota Avensis Verso
, Toyota RAV4
, Lexus LS430
, Chrysler 300C
oraz Hyundai CCS
.
Do najciekawszych nowości należą obok wymienionych VW Golfa i Opla Astry nowe BMW serii 6, pierwsze duże coupe bawarskiej firmy od 1989 roku (nie licząc modelu serii 8). Pozostałe nowości BMW były nieco w cieniu pięknej "szóstki" - X3 i zmodernizowane X5. Mercedes prezentował supersportowy bolid SLR, nazwiązujący do auta z lat 50. XX wieku. Inne premiery firmy ze Stuttgartu to czterodrzwiowe coupe CLS, a także model E55 AMG w wersji kombi. Także dla klientów z grubym portfelem przeznaczone jest nowe Maserati Quattroporte, limuzyny z silnikiem V8 o mocy 400 KM. W tym samym segmencie "gra" Lexus LS430, choć trzeba przyznać, że zmiany są bardzo subtelne. Porsche świętuje we Frankfurcie 40-lecie modelu 911. Wśród wielu srebrnych aut (jubileuszowa seria jest w tym właśnie kolorze) w oczy rzuca się limitowany Porsche 911 GT2
, lakierowany na biało, z czerwonym napisem powyżej progu, niczym w pierwszej Carrerze RS z początku lat 70. XX wieku.
Nie brakuje także aut dla nieco mniej zasobnych klientów - Fiat pokazał produkowaną w Polsce Pandę, Suzuki nowego Ignisa, Smart czterodrzwiowego Forfoura, zaś Citroen liczy na dobre przyjęcie modelu C2.
![]() | Chrysler pokazał we Frankfurcie dwa nowe samochody, oznaczone legendarnym już kodem 300. Limuzyna 300C ma klasyczne kształty, z pewnością spodoba się konserwatywnym klientom. |
![]() | Opel Astra trzeciej generacji był jednym z najbardziej obleganych aut salonu. Kompaktowy Opel wejdzie na rynek mniej więcej w tym samym czasie, co jego najgroźniejszy rywal, także zaprezentowany we Frankfurcie - Volkswagen Golf V. |
![]() | Premierę we Frankfurcie święcił także Smart Forfour. Wbrew nazwie (four znaczy cztery) auto mieści pięciu pasażerów. |
![]() | Świat się kończy - Jaguar wprowadza do produkcji pierwsze auto z nadwoziem kombi - to model X-Type. Po raz pierwszy pod maskę auta z Coventry trafił silnik wysokoprężny. |
![]() | Studium Altea wskazuje kierunek, w jakim będzie zmierzać Seat. Jeśli tak będą wyglądać wszystkie auta hiszpańskiej marki już nie możemy się doczekać. |
![]() | Po pięciu latach przyszła pora na zmiany - na rynek wchodzi Volkswagen Golf V. Czy uda mu się odzyskać pozycję najlepiej sprzedającego się auta w Europie przekonamy się już wkrótce. |
![]() | We Frankfurcie Honda pokazała Civica po liftingu. Inne są np. przednie i tylne światła. |
![]() | Citroen przyciągał na stoisko samochodami studyjnymi i następcą modelu Saxo - C2. Charakterystyczna dla tego modelu jest linia bocznych okien. Wnętrze bardzo podobne do znanego już modelu C3. |
![]() | Peugeot na razie podgrzewa atmosferę, związaną z wprowadzeniem na rynek następcy modelu 406. We Frankfurcie pokazał studium o nazwie 407 Elixir. |
![]() | Ford wprowadził do swojej oferty minivana na bazie auta kompaktowego. |
Tekst i zdjęcia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polska coraz bardziej rowerowa