O tym, że salon został zdominowany przez kompakty świadczą także inne nowości - Daewoo Lacetti
, następca popularnego u nas Lanosa, Mazda 3
, do segmentu kompaktów można zaliczyć także studyjnego na razie Seata Altea
i Forda Focusa C-Max
.
Inne nowości pokazane we Frankfurcie to BMW serii 6
, BMW X3
, Maserati Quattroporte
, BMW X5
po liftingu, Opel Vectra kombi
, Mercedes SLR
, Mercedes Viano
, Smart Forfour
, Mitsubishi Lancer sedan
, Saab 9-3 Sport-Hatch
, VW Polo w wersji sedan
, Jaguar X-Type kombi
, Subaru Justy
, Volvo S40
, Lancia Fulvia Coupe
, Alfa 166
po modernizacji, Peugeot 407 Elixir
, Mitsubishi Grandis
, Toyota Avensis Verso
, Toyota RAV4
, Lexus LS430
, Chrysler 300C
oraz Hyundai CCS
.
Do najciekawszych nowości należą obok wymienionych VW Golfa i Opla Astry nowe BMW serii 6, pierwsze duże coupe bawarskiej firmy od 1989 roku (nie licząc modelu serii 8). Pozostałe nowości BMW były nieco w cieniu pięknej "szóstki" - X3 i zmodernizowane X5. Mercedes prezentował supersportowy bolid SLR, nazwiązujący do auta z lat 50. XX wieku. Inne premiery firmy ze Stuttgartu to czterodrzwiowe coupe CLS, a także model E55 AMG w wersji kombi. Także dla klientów z grubym portfelem przeznaczone jest nowe Maserati Quattroporte, limuzyny z silnikiem V8 o mocy 400 KM. W tym samym segmencie "gra" Lexus LS430, choć trzeba przyznać, że zmiany są bardzo subtelne. Porsche świętuje we Frankfurcie 40-lecie modelu 911. Wśród wielu srebrnych aut (jubileuszowa seria jest w tym właśnie kolorze) w oczy rzuca się limitowany Porsche 911 GT2
, lakierowany na biało, z czerwonym napisem powyżej progu, niczym w pierwszej Carrerze RS z początku lat 70. XX wieku.
Nie brakuje także aut dla nieco mniej zasobnych klientów - Fiat pokazał produkowaną w Polsce Pandę, Suzuki nowego Ignisa, Smart czterodrzwiowego Forfoura, zaś Citroen liczy na dobre przyjęcie modelu C2.
Chrysler pokazał we Frankfurcie dwa nowe samochody, oznaczone legendarnym już kodem 300. Limuzyna 300C ma klasyczne kształty, z pewnością spodoba się konserwatywnym klientom. | |
Opel Astra trzeciej generacji był jednym z najbardziej obleganych aut salonu. Kompaktowy Opel wejdzie na rynek mniej więcej w tym samym czasie, co jego najgroźniejszy rywal, także zaprezentowany we Frankfurcie - Volkswagen Golf V. | |
Premierę we Frankfurcie święcił także Smart Forfour. Wbrew nazwie (four znaczy cztery) auto mieści pięciu pasażerów. | |
Świat się kończy - Jaguar wprowadza do produkcji pierwsze auto z nadwoziem kombi - to model X-Type. Po raz pierwszy pod maskę auta z Coventry trafił silnik wysokoprężny. | |
Studium Altea wskazuje kierunek, w jakim będzie zmierzać Seat. Jeśli tak będą wyglądać wszystkie auta hiszpańskiej marki już nie możemy się doczekać. | |
Po pięciu latach przyszła pora na zmiany - na rynek wchodzi Volkswagen Golf V. Czy uda mu się odzyskać pozycję najlepiej sprzedającego się auta w Europie przekonamy się już wkrótce. | |
We Frankfurcie Honda pokazała Civica po liftingu. Inne są np. przednie i tylne światła. | |
Citroen przyciągał na stoisko samochodami studyjnymi i następcą modelu Saxo - C2. Charakterystyczna dla tego modelu jest linia bocznych okien. Wnętrze bardzo podobne do znanego już modelu C3. | |
Peugeot na razie podgrzewa atmosferę, związaną z wprowadzeniem na rynek następcy modelu 406. We Frankfurcie pokazał studium o nazwie 407 Elixir. | |
Ford wprowadził do swojej oferty minivana na bazie auta kompaktowego. |
Tekst i zdjęcia
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?