W październiku 2015 roku zadebiutował u polskich dilerów nowy Outlander. Co się w nim zmieniło, a co zostało po staremu? Radykalnie zmienił się wygląd karoserii. Nawiązuje do innych, nowych modeli Mitsubishi, a jego wyróżnikiem są charakterystycznie ukształtowane naroża z przodu, ułożone w tzw. „Dynamic Shield”. Tył również zyskał na wyrazistości, a boki wyszczuplono za pomocą listew u dołu drzwi.
W Europie gama silnikowa składa się ona z 2-litrowego silnika benzynowego oraz diesla 2.2 l. Ukoronowaniem oferty jest hybrydowy PHEV. Silnik benzynowy współpracuje z 5-biegowym „manualem”, który występuje jedynie w modelu z napędem przedniej osi lub z bezstopniową przekładnią CVT obecną w modelach 4x2 i 4x4. W dieslu montowane są skrzynki 6-biegowe: ręczna oraz klasyczny automat z przekładnią hydrokinetyczną. Każda z nich dostępna jest w modelach z napędzaną jedną lub obiema osiami.
Hybryda ma skrzynię bezstopniową oraz napęd 4x4. Jest wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 121 KM oraz dwa silniki elektryczne o mocy 82 KM każdy. Nigdy jednak wszystkie naraz nie pracują „pełną parą”, zatem zsumowanie ich mocy nie przybliży nas do rzeczywistych osiągów. Outlander PHEV korzysta z układu przeniesienia napędu S-AWC (Super All Wheel Control), który ma kilka trybów pracy. Przy dobrych warunkach, na zwykłej drodze oszczędza energię napędzając tylko przednią oś. W każdej chwili elektronika może jednak zaingerować, aby ustabilizować zachowanie samochodu gdy istnieje ryzyko poślizgu. Jest specjalny tryb śnieżny oraz terenowy.
Zmiany się nie tylko widzi, ale i czuje. Nowy Outlander jest cichszy od poprzednika i lepiej izoluje jadących od nieprzyjemnych wibracji. Udoskonalono go pod tym względem w wielu miejscach, zwracając uwagę nawet na takie drobiazgi, jak wewnętrzne ścianki lusterek wstecznych. Jednocześnie inżynierowie zadbali o „solidny i dostatni dźwięk zamykania drzwi. Koresponduje z nim wyższa jakość wykończenia wnętrza, wzbogacona o nowe kolory, a także wygodniejsze fotele.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?