Fotoradary. Od wtorku postrach na moście Poniatowskiego w Warszawie

Paweł Piątek
We wtorek zakończyły się testy trzech z sześciu fotoradarów na moście Poniatowskiego. I od razu, po kilku miesiącach od ich zainstalowania, rozpoczęły punktowanie kierowców. W ciągu niecałej doby zarejestrowały ponad 330 takich naruszeń ograniczenia prędkości.Fot. GITD
We wtorek zakończyły się testy trzech z sześciu fotoradarów na moście Poniatowskiego. I od razu, po kilku miesiącach od ich zainstalowania, rozpoczęły punktowanie kierowców. W ciągu niecałej doby zarejestrowały ponad 330 takich naruszeń ograniczenia prędkości.Fot. GITD
We wtorek zakończyły się testy trzech z sześciu fotoradarów na moście Poniatowskiego. I od razu, po kilku miesiącach od ich zainstalowania, rozpoczęły punktowanie kierowców. W ciągu niecałej doby zarejestrowały ponad 330 takich naruszeń ograniczenia prędkości.

Jak poinformowała rzeczniczka prasowa Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego Monika Niżniak, trzy fotoradary zostały włączone we wtorek po południu. W ciągu pierwszych godzin pracy, urządzenia te zarejestrowały ponad 330 wykroczeń.

- Średnia prędkość to 18 kilometrów na godzinę więcej niż dopuszczają przepisy - poinformowała nas Niżniak. Jak dodała rzeczniczka, obecnie włączone są trzy z sześciu fotoradarów.

Fotoradary. Przez miesiące tylko straszyły

We wtorek zakończyły się testy trzech z sześciu fotoradarów na moście Poniatowskiego. I od razu, po kilku miesiącach od ich zainstalowania, rozpoczęły
We wtorek zakończyły się testy trzech z sześciu fotoradarów na moście Poniatowskiego. I od razu, po kilku miesiącach od ich zainstalowania, rozpoczęły punktowanie kierowców. W ciągu niecałej doby zarejestrowały ponad 330 takich naruszeń ograniczenia prędkości.
Fot. GITD

Urządzenia na moście Poniatowskiego były gotowe do działania już od połowy maja, jednak między Zarządem Dróg Miejskich a Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków trwał spór o ich ustawienie. Konserwator twierdził, że przynajmniej część z nich ustawiona jest z naruszeniem historycznych elementów mostu, a ich budowa szpeci otoczenie. Po kolejnych konsultacjach ustalono jednak, że do 1 grudnia 2023 roku dojdzie do zdemontowania dwóch fotoradarów umieszczonych przy kamiennych ławach. I tak oto pieczę nad urządzeniami przejęło Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (CANARD).

Fotoradary. Trzy z sześciu

W chwili obecnej pracują trzy z sześciu fotoradarów, kwestią jednak dni jest, jak i pozostałe rozpoczną robienie zdjęć. Będzie to najbardziej pilnowany przez urządzenia tego typu odcinek drogi w naszym kraju.

Fotoradary pracują przez całą dobę, mierząc prędkość pojazdów jadących wszystkimi pasami jezdni. Pomiary są prowadzone w obu kierunkach ruchu. I choć ograniczenie prędkości do 50 kilometrów na godzinę w obszarze zabudowanym obowiązuje przez całą dobę, to jeszcze jedno niebezpieczeństwo czeka na zmotoryzowanych poruszających się południowym odcinkiem mostu. Oto bowiem przy zjeździe na Wisłostradę obowiązuje ograniczenie prędkości do… 40 km/h!

Fotoradary. Czy pobiją rekord!

Inspekcja Transportu Drogowego w 2016 r., po tym jak straże miejskie i gminne straciły uprawnienie do prowadzenia kontroli z wykorzystaniem fotoradarów, przejęła urządzenia od Straży Miejskiej m.st. Warszawy. Z wykorzystaniem 22 fotoradarów ujawniono do tej pory ok. 450 tys. naruszeń. Najwięcej przypadków niestosowania się do obowiązujących ograniczeń prędkości zarejestrowały fotoradary przy ul. Spacerowej (58,4 tys.), ul. Grójeckiej (kierunek centrum - 44,4 tys.) oraz na moście Gdańskim (40 tys.). Czy nowe urządzenia pobiją te rekordy?

Zobacz także: Peugeot 308 w nowej odsłonie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty