Fotoradary. Będą nowe lokalizacje urządzeń

Wojciech Frelichowski
GITD planuje nowe fotoradaryFot. Archiwum
GITD planuje nowe fotoradaryFot. Archiwum
Główny Inspektorat Transportu Drogowego rozbudowuje system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym CANARD. Aktualnie projekt wchodzi w kolejny etap. Będą wyznaczane kolejne lokalizacje fotoradarów.

Rozbudowa CANARD o nowe urządzenia rejestrujące wraz z rozbudową zaplecza funkcjonalnego GITD jest konieczna, aby Inspekcja mogła zapewniać pożądany poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zwiększenie liczby urządzeń rejestrujących doprowadzi do wzrostu  liczby kontroli prędkości pojazdów, poruszających się po polskich drogach, co w konsekwencji ma wpłynąć na zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych niedostosowaniem prędkości do warunków ruchu.

Takie efekty osiągnięto po wprowadzeniu automatycznego systemu nadzoru nad ruchem drogowym. W ciągu ostatnich 10 lat roczna liczba wypadków zmalała o 12522, ofiar śmiertelnych o 1710, a rannych o 18687. Znaczący spadek liczby wypadków pomiędzy 2009 a 2018 rokiem spowodowany był m.in. powstaniem CANARD i rozpoczęciem kontroli prędkości z wykorzystaniem stacjonarnych urządzeń rejestrujących.

Projekt „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” jest rozwinięciem i kontynuacją projektu: „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”, zrealizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

W projekcie, jako lider konsorcjum, współdziała Instytut Transportu Samochodowego, będący Liderem konsorcjum (w konsorcjum będzie także spółka Heller Consult) opracuje analizę stanu bezpieczeństwa na drogach na potrzeby rozbudowy CANARD, w tym instalacji nowych urządzeń rejestrujących.

Umowa dotyczy wykonania metodologii oraz przygotowania w okresie 6 miesięcy listy (rankingu) wytypowanych i przeanalizowanych lokalizacji dla stacjonarnych urządzeń rejestrujących do punktowego pomiaru prędkości, urządzeń służących do kontroli wjazdu na czerwonym świetle (oddzielnie skrzyżowania oraz przejazdy kolejowe) oraz urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości, dokonując również oceny warunków technicznych planowanego miejsca instalacji stacjonarnego urządzenia rejestrującego.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie