Fotelik dla dziecka

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Podczas wypadku największe obrażenia odnoszą niewłaściwie przewożone i niezabezpieczone dzieci. Chcąc temu zapobiec firma DaimlerChrysler Polska stworzyła pilotażowy program poprawy tej sytuacji.

Od ponad trzech lat obowiązują w Polsce przepisy normujące sposób bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodach. Sklepy, jak również dealerzy oferują szeroki asortyment fotelików dziecięcych gwarantujących bezpieczną podróż i zabezpieczenie podczas kolizji.Akcja Mercedesa- Niestety, nadal częstym obrazkiem jest opierające się o przednie fotele dziecko, które w chwili zderzenia uderza o przednią szybę. Wtedy dochodzi do rodzinnej tragedii - mówi Ewa Łabno-Falęcka z DaimlerChrysler. Z tego powodu Mercedes oferuje klientom szeroki asortyment fotelików dziecięcych dostosowanych do wieku i wagi dziecka. - W cyklu szkolenia sprzedawców pojawił się temat dzieci w samochodzie. Nasi pracownicy przybliżają temat bezpieczeństwa w samochodzie i pomagają przy doborze odpowiedniego siedziska - mówi Łabno-Falęcka. Akcja w salonach Mercedesa potrwa do końca czerwca. Potem stanie się standardową ofertą, skierowaną do klientów tej marki. W program poprawy bezpieczeństwa włączył się również program pierwszy polskiej telewizji.Dziecko w samochodzie

Dziecko, które nie osiągnęło wagi 36 kg i wzrostu 150 cm powinno być zgodnie z przepisami przewożone w odpowiednim fotelu, gwarantującym bezpieczeństwo podczas wypadku. Pamiętajmy przy tym, że zakupiony sprzęt powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa. W zależności od jakości wykonania foteliki dziecięce kosztują od 400 złotych do nawet ponad tysiąca złotych. Fotelik możemy montować zarówno na przednim fotelu, jaki i tylnej kanapie. Pamiętać musimy jednak o kilku ważnych elementach. Z przodu fotel montujemy tylko tyłem do kierunku jazdy i wyłącznie w samochodach które nie posiadają poduszki powietrznej dla pasażera lub mają odpowiedni wyłącznik. Z tyłu siedzisko dla naszej pociechy możemy zamontować zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy. Najlepiej, by sprzęt posiadał uniwersalną złączkę ISOFIX i oddzielne pasy szelkowe równomiernie rozkładające nacisk na ciało podczas zderzenia.
»

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie