W siedmiu wypadkach na dziesięć pojawiają się obrażenia górnej części kręgosłupa. Głównym założeniem konstruktorów było zapewnienie
podparcia nie tylko głowie, ale całej części tułowia. Szkielet oparcia
(fotela) przylega do poruszającego się podczas zderzenia tułowia człowieka,
a także pochłania energię znajdujących się w miejscu połączenia oparcia
i poduszki siedzenia fotela. Przy uderzeniu w tył naszego pojazdu - fotel
porusza się wraz z tułowiem, a nacisk na wewnętrzne elementy oparcia wyłapują
w locie głowię pasażerów przednich foteli. Dzięki temu urządzenie zmniejsza
siły działające na organizm podczas wypadku. Wysoką jakość foteli Volvo
potwierdziły także niezależne instytuty badawcze.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?