Forteca na kołach

(mp)
Najnowszy Mercedes S 600 Pullman Guard powstał z myślą o koronowanych głowach, szefach rządów i korporacji, gwiazdach muzyki, filmu i szklanego ekranu. Jego zadaniem jest ochrona przez zamachami.

Najnowszy Mercedes S 600 Pullman Guard powstał z myślą o koronowanych głowach, szefach rządów i korporacji, gwiazdach muzyki, filmu i szklanego ekranu. Jego zadaniem jest ochrona przez zamachami.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

 

Samochód napędza podwójnie turbodoładowany silnik V12 o pojemności 5,5 l i mocy 517 KM. Nie on jest jednak w aucie najważniejszy. Bardziej liczą się zmiany wprowadzone pod kątem bezpieczeństwa.

 

Auto opancerzono tak, aby wytrzymało uderzenia pocisków z ręcznych wyrzutni wojskowych i zagwarantowało ochronę przed odłamkami granatów ręcznych i innych ładunków wybuchowych. Dodatkowe elementy bezpieczeństwa obejmują

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

opony umożliwiające jazdę po utracie powietrza (run-flat), samouszczelniający się zbiornik paliwa i system ochrony przeciwpożarowej.

 

Zamiast instalacji elementów ochronnych w drzwiach, ścianie tylnej, poszyciu bocznym, wykładzinie i przegrodzie ogniotrwałej dachu gotowego pojazdu, zintegrowano je z karoserią auta na etapie montażu.

 

W efekcie powstaje rodzaj pancerza otaczającego cały przedział pasażerski. Dodatkowo

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

elementy zabezpieczające wzmacniają konstrukcję nadwozia, zamiast poddawać je dodatkowym obciążeniom. Mimo to większa masa wymusiła zmiany w zawieszeniu, układzie kierowniczym i hamulcowym.

 

Odmiana Pullman ma zwiększony rozstaw osi. Jest też wyposażona w podwyższony dach w tylnej części, gdzie miejsce znajdzie czworo pasażerów.

 

Pierwszym samochodem osobowym marki Mercedes-Benz wyposażonym w fabryczny system specjalnej ochrony użytkownika była wersja Pullman limousine serii modelowej

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

"Nürburg" 460 (W08) z 1928 r. Na początku lat 30. ubiegłego wieku pojawił się jej następca: 770 (W07) "Grand Mercedes" (którego jednym z prominentnych użytkowników był japoński cesarz Hirohito), a także wyposażone w specjalne systemy ochronne warianty modeli serii 500 (W08) i 770 (W 150).

 

Lata 60. to Mercedes-Benz 600, który pełnił obowiązki limuzyny rządowej przez niemal trzy dekady, służąc jako oficjalny pojazd nie tylko rządowi niemieckiemu, ale i przywódcom oraz rodzinom królewskim wielu innych krajów.

 

W kolejnych latach na rynku pojawiały się kolejne generacje specjalnych wersji Pullman Klasy S. Najnowszą z nich jest Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie