Formuła 1 w sezonie 2006

(mp)
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Zbliża się początek sezonu 2006 Formuły 1. W porównaniu z ubiegłorocznymi zawodami dokonano ważnych zmian przepisów.

 

Od tego roku bolidy F1 napędzane będą nie 10-, a 8-cylindrowymi silnikami benzynowymi. Mają one pojemność 2,4 l (wcześniej 3,0 l), mniejszą moc oraz są cięższe i krótsze. Do nowych silników kierowcy będą musieli dostosować swój styl jazdy np. wchodząc w zakręt hamować

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

wcześniej. Z drugiej strony będą mogli zacząć wcześniej przyspieszać przy wyjściu z zakrętu. Pierwsze wrażenia z testów potwierdzają przypuszczenie, że prędkości na zakrętach będą bardzo podobne, a na prostych zmaleją średnio o 10 - 15 km/h.

 

Mniejsza moc postawiła jednocześnie nowe zadania przed projektantami nadwozia. Opór powietrza odgrywa teraz większą rolę. Należało więc popracować nad ogólną efektywnością aerodynamiczną, a nie koncentrować się jedynie na docisku aerodynamicznym.

 

Druga ważna zmiana regulaminowa w Formule 1 dotyczy opon. Po jednym sezonie Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA zrezygnowała z przepisu nakazującego używania jednego kompletu opon podczas kwalifikacji i całego wyścigu. Teraz dozwolona jest wymiana kół podczas wyścigu i kierowcy już nie muszą pokonywać całego dystansu na tym samym komplecie.

 

Godzinne kwalifikacje będą odbywać się według nowych zasad. Podczas pierwszych 15 minut na torze będą wszystkie samochody. Po tym kwadransie odpada sześciu najwolniejszych kierowców, którzy zajmą miejsca startowe od 17. do 22. Po pięciominutowej przerwie pozostałych 16 kierowców wraca do walki na kolejne 15 minut. Ich czasy uzyskane w pierwszej sesji zostają anulowane. Znów odpada najwolniejsza szóstka, która zajmuje pozycje od 11. do 16. Pozostali przez ostatnie 20 minut walczą o pozycje w pierwszej dziesiątce.

 

Pierwsze Grand Prix sezonu 2006 rozegrane zostanie 12 marca w Bahrajnie.

 

Źródło: Grupa Allianz Polska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty