Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Formuła 1. Robert Kubica zostaje w F1! Orlen sponsorem nowego zespołu Polaka

Tomasz Szmandra (AIP)
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Nieoczekiwanie, już w pierwszych godzinach nowego roku koncern PKN ORLEN ogłosił, że zostaje tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w Formule 1! W ramach współpracy, w sezonie 2020, Robert Kubica dołączy do zespołu jako kierowca rezerwowy, a logotyp ORLEN będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów. Nowym obszarem współpracy będzie szkolenie młodzieży, w ramach ORLEN Akademii Kartingowej.

Wcześniej, już po zakończeniu nieudanej współpracy z teamem Williams, naszego jedynaka w F1 łączono z zespołami Hass lub Racing Point. Teraz okazało się, że wybór padł na Alfę Romeo Racing, która powstała na bazie teamu Sauber, w którym Kubica (wówczas zespół należał do BMW) debiutował w wyścigach Grand Prix w 2006 roku. Mimo, że od tamtej pory minęło sporo czasu, w szwajcarskiej ekipie pozostało wiele osób, które wówczas współpracowały z polskim kierowcą.

Formuła 1. Kubica wraca do Hinwil

– W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki ORLEN. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata – tłumaczy Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

– Nasza współpraca z PKN ORLEN dotychczas układała się świetnie i cieszę się, że zostajemy razem na kolejny sezon. Zaczynam nowy rozdział w karierze dołączając do Alfa Romeo Racing ORLEN. To zespół, który zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i miło będzie zobaczyć znajome twarze, które pamiętam jeszcze z Hinwil. Czas i okoliczności się zmieniły, ale jestem przekonany, że determinacja i głód sukcesu pozostaną niezmienne. Liczę, że moje doświadczenie pozwoli nam wspólnie wykorzystać szanse, które czekają w nadchodzącym sezonie – mówi Robert Kubica.

W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki ORLEN. Logotyp koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing ORLEN. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN ORLEN, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez koncern największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce – VERVA Street Racing. Dotyczy to także Roberta Kubicy, który zostanie rezerwowym i testowym kierowcą Alfa Romeo Racing ORLEN. Podstawowymi zawodnikami zespołu pozostaną Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. Sprawą otwartą pozostają ewentualne starty Kubicy w wyścigach niemieckiej serii DTM. Krakowianin ma już za sobą udane testy samochodu BMW tej kategorii i prawdopodobnie będzie chciał połączyć występy w tych mistrzostwach z obowiązkami w Formule 1.

Formuła 1. Program dla młodych talentów

Nowym elementem współpracy PKN ORLEN z teamem F1 będzie szkolenie młodych talentów z kartingu. Umowa przewiduje, że do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza teamem Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech zawodników z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych – Rok Cup Poland i Rotax Max Challenge Poland. W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team.

Formuła 1. Promocja w F1 jednak się opłaca

Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630 procent. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki ORLEN podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji ORLEN. Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty