Wprowadzony pod koniec 2012 r. Ford Transit Custom szybko sięgnął po pozycję lidera sprzedaży wśród pojazdów użytkowych w Europie. W 2016 r. sprzedaż wzrosła do 118 000, o kolejne 15 procent w stosunku do poprzedniego roku.
Nowy Transit Custom oferuje użytkownikom samochodów dostawczych szeroką paletę możliwości, jak: dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, z DMC od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg, oraz nadwozia van, kombi i van z podwójną kabiną. Ford Transit Custom jest napędzany przez silnik wysokoprężny Ford EcoBlue, który został wprowadzony do modelu w 2016 roku. Motor dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM. Jak podaje producent, zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 13 procent, a moment obrotowy wzrósł o 20 procent. Dla klientów poszukujących najwyższej wydajności i oszczędności paliwa, nowy Custom oferuje wersję ECOnetic, która zapewnia emisję CO2 na poziomie 148 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km, co jest wynikiem lepszym o kolejne 6% w porównaniu do najbardziej oszczędnej, obecnie oferowanej wersji. Dostępna w serii 300 z krótkim rozstawem osi, wersja ECOnetic wykorzystuje silnik o mocy 105 KM z funkcją Auto-Stop-Start, opony o niskim oporze toczenia oraz nowatorską funkcję kontroli przyspieszania (Ford Acceleration Control) wraz z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h.
Nowego Transita Custom charakteryzuje ten sam dynamiczny i profesjonalny wygląd przedniego pasa, jaki otrzymały najnowsze samochody osobowe Forda, z wysoką trapezową atrapą chłodnicy i dynamicznie nakreślonymi, wąskimi reflektorami. W modelu dostępne są najnowsze technologie oświetlenia, od wersji Trend, lampy do jazdy dziennej w technologii LED oraz doskonałe reflektory HID Xenon.
Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane od podstaw. Wersje najlepiej wyposażone dysponują 8-calowym, dotykowym ekranem z systemem SYNC 3, który może być obsługiwany za pomocą gestów i głosu. Kierowcy mogą liczyć na m.in. nowy panel przyrządów oraz schowki, które jedynie w samym panelu instrumentów mają łączną pojemność 25 l. Boczki drzwiowe także zostały całkowicie przeprojektowane w celu poprawienia ich użyteczności. Teraz są tam trzy duże schowki i praktyczny uchwyt, zintegrowany z dekoracyjnym poszyciem drzwi.
Nowy Ford Transit Custom jest pierwszym dostawczym pojazdem oferującym inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Limiter), który umożliwia automatyczną regulację maksymalnej prędkości pojazdu, przy użyciu systemu rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).
Zobacz także: Testujemy Porsche 718 Cayman
Zobacz także: Nowe Renault Espace
Nowy model oferuje także system informacji o obiektach w martwym polu widzenia lusterek z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym, który informuje kierowców o potencjalnym zagrożeniu podczas wycofywania się z miejsca parkingowego.
Transit Custom oferowany jest w topowej specyfikacji jako dynamiczna wersja Sport o mocy 170 KM, dostępna w szerokiej gamie ośmiu różnych wersji nadwozia i układu siedzeń, w tym wersje van, kombi i o podwójnej kabinie, w wersji z krótkim i długim rozstawem osi. Charakterystyczne dla wersji Sport podwójne paski na masce silnika i detale nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla nowego modelu. Nowe są także dwubarwne paski w kolorze czarnym z akcentami pomarańczowymi lub srebrnymi. Sportowy styl wyczuwalny jest również w elementach wnętrza kabiny. Tapicerka Ebony jest częściowo skórzana i łączy nowe tkaniny oraz skórzane zagłówki.
Nowa generacja Transita Custom wskazuje w jakim kierunku rozwijać się będzie gama innowacyjnych samochodów dostawczych Forda. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji modelu Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r. PHEV Transit Custom rozpocznie testy flotowe z klientami w Londynie pod koniec tego roku.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?