Ford Transit Custom i Ford Tourneo Custom na polskim rynku (zdjęcia)

Wojciech Frelichowski
Fordy Transit Custom i Tourneo Custom na polskim rynku (zdjęcia)
Fordy Transit Custom i Tourneo Custom na polskim rynku (zdjęcia)
Ford Polska wprowadził do sprzedaży dwa nowe modele aut użytkowych – dostawczo-osobowego Transit Custom i komfortowego vana Tourneo Custom.
Fordy Transit Custom i Tourneo Custom na polskim rynku (zdjęcia)
Fordy Transit Custom i Tourneo Custom na polskim rynku (zdjęcia)

Te dwa samochody mają nie tylko wspólną część nazwy (Custom), ale są również oparte o tą samą konstrukcję. Jednak mają odmienne przeznaczenie – Ford Tourneo Custom jest busem, zaś Ford Transit Custom to przede wszystkim auto dostawcze.

Jak zaznaczył Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Ford Polska, pojawienie się Forda Transit Custom oraz Forda Tourneo Custom to zapowiedź głębokiej metamorfozy gamy modelowej pojazdów użytkowych marki Ford, które ma nastąpić do końca 2013 roku.

Ford Transit Custom

Ford Transit Custom to jednotonowy pojazd użytkowy w ofercie Forda. Docelowo ma zastąpić obecnego Transita, który ma przejść do cięższego segmentu.

Swoim wyglądem Transit Custom nawiązuje do nowej linii stylistycznej Forda. Np. w przedniej partii nadwozia pojawił się wielki wlot powietrza, który znamy już z nowego modelu Fiesta.

Jak informuje producent, ponad 40 procent karoserii wykonano ze stali o wysokiej lub bardzo wysokiej wytrzymałości. Standardowo pojazd posiada 12-letnią gwarancję na perforację.

Przednie fotele to zupełnie nowa konstrukcja. Uproszczono w nich system regulacji oraz zmieniono wygląd by nawiązywały do tych w modelach osobowych. Poprawiono ergonomię kokpitu, którą dopracowano zgodnie z zasadami znanego z najnowszych modeli osobowych marki Ford. Producent podkreśla, że przednia szyba jest największa w tym segmencie

Wprowadzono też znaczne zmiany w zawieszeniu. Struktura podwozia i jego elementów uległa usztywnieniu o 37 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Do napędu zastosowano wysokoprężny silnik Duratorq o pojemności 2198 ccm oferowany w trzech zakresach mocy: 100 KM (310 Nm), 125 KM (350 Nm) i 155 KM (385 Nm). Według danych fabrycznych średnie spalanie Forda Transita Custom ma wynosić 6,6 litra na 100 km.

Gama modelowa nowego Forda Transit Custom obejmuje wersje Van, Kombi oraz Van z
podwójną kabiną (5/6-osobowy), wersje z dwoma różnymi rozstawami osi oraz wersje o różnej dopuszczalnej masie całkowitej nadwozia.

W momencie debiutu rynkowego nowy model będzie oferowany w wersji z krótkim rozstawem osi, wynoszącym 2933 mm (całkowita długość nadwozia tej wersji to 4,97 m) oraz długim rozstawem osi, wynoszącym 3300 mm (całkowita długość nadwozia tej wersji to 5,34 m).

Cennik Forda Transita Coustom rozpoczyna się od kwoty 76 130 zł netto (wersja Van) lub 94 730 zł (wersja kombi).

Ford Tourneo Custom

Ford Tourneo Custom to osobowa wersja Transita Custom. Jednak w odróżnieniu o odmiany Kombi to auto zapewnia znacznie wyższy poziom komfortu jazdy dla pasażerów oraz lepszą jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych.

Ten samochód ma cechy komfortowego vana, który zapewnia pasażerom wysoki komfort podróży. Może także zabrać sporo bagażu.

Ford Tourneo Cutom może być oferowany z dwoma (opcja pięcioosobowa) lub trzema rzędami siedzeń (opcja ośmio- lub dziewięcioosobowa – w zależności od wyboru siedzień). Dwa tylne rzędy to zupełnie nowa, oryginalna konstrukcja, dzięki której poszczególne siedzenia można dowolnie składać, konfigurować lub demontować.

Każdy rząd składa się z trzech siedzeń indywidualnych bądź podwójnych, z których każdy może być składany pojedynczo. Ponadto oparcia można składać na płasko - co pozwala stworzyć stanowisko pracy lub stolik piknikowy - lub w pionie, dzięki czemu można wygospodarować dodatkową przestrzeń ładunkową.

Producent informuje, że dla obu tylnych rzędów foteli dostępne jest łącznie 30 różnych ustawień konfiguracyjnych. Tylne fotele posiadają regulację kąta nachylenia oparcia oraz podłokietniki dla skrajnych foteli drugiego rzędu. Przy wszystkich fotelach znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Dostępny w opcji bagażnik tworzą trzy poprzeczne relingi, które osadzono w otworach montażowych panelu dachowego i które można wedle uznania składać lub rozkładać. Pozwala to zmniejszyć opory powietrza podczas jazdy oraz zachować wysokość pojazdu poniżej 2 metrów,bagażnik dachowy wytrzymuje obciążenie do 130 kg.

Ford Tourneo Custom jest wyposażony w parę przesuwanych drzwi oraz w stopnie boczne, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. W standardzie jest unoszona do góry klapa przedziału bagażowego.

Ośmio- lub dziewięciosobowy Ford Tourneo Custom jest oferowany w wersji z krótszym rozstawem osi (2933 mm, długość całkowita 4,97 metra) lub dłuższym L2 (3300 mm, długość całkowita 5,34 metra).

Ford Tourneo Custom dostępny jest w wersji 125- i 155-konnej. W najoszczędniejszym wariancie auto ma spalać średnio 6,5 litra oleju napędowego na 100 km.

Najtańszy Tourneo w odmianie wyposażeniowej Trend, napędzany silnikiem 2,2 TDCI 125 KM kosztuje 143 975 zł brutto

Wojciech Frelichowski 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty