
Nowy samochód wszedł już do sprzedaży w Anglii i Turcji, gdzie jest produkowany. Od początku roku ma zacząć trafiać do sprzedaży w innych krajach Europy. W Polsce może okazać się szczególnie pożądanym samochodem, bo rząd zapowiada zniesienie homologowania aut osobowych na ciężarowe. Jedynymi samochodami osobowymi, które byłyby dostępne dla firm, mają być właśnie samochody z tzw. nadwoziami wielofunkcyjnymi: citroen berlingo, fiat doblo, peugeot partner i renault kangoo. Ford transit connect pojawiłby się więc we właściwym momencie. na razie jednak nie wiadomo jeszcze kiedy miałoby to nastąpić. - Wciąż staramy się o jak najlepszą dla nas cenę samochodu - mówił podczas ubiegłotygodniowego spotkania z dziennikarzami Adam Kołodziejczyk, prezes Forda Polska.
Ford connect będzie występował w kilku wersjach. Towarowa będzie miała nazwę transit, a osobowa tourneo. Obie będą dostępne w dwóch wersjach nadwozia: z krótszym rozstawem osi (2664 mm) i niższym dachem oraz z dłuższym rozstawem osi (2912 mm) i wyższym dachem. Krótsza wersja ma być właśnie konkurencją dla małych aut dostawczo - osobowych. W tej wersji bagażnik będzie mieścił podobne wielkości, jak jego konkurenci. Całkowita pojemność sięgnie 2800 litrów. Na razie w bazach danych są tylko informacje dotyczące rynku brytyjskiego. Są dokładnie opisane wielkości przestrzebi bagażowej w milimetrach, ale pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach nie znalazłem.
Zdaniem Forda, atutem connecta ma być funkcjonalność i możliwości adaptacji wnętrza. Opcją wyposażenia ma być np. siedzenie przedniego pasażera, które będzie można schować tak, żeby jego oparcie tworzyło płaską podłogę z resztą kabiny. Dostępne są także liczne skrzynie pakunkowe, m.in. lodówka czy skrzynki "kurierskie", ze specjalnymi uchwytami.
Wiele schowków i uchwytów jest też w części pasażerskiej. W schowku przed pasażerem mieszczą się mapy i dokumenty formatu A4. Na konsoli środkowej znajdują się m.in. schowek na monety, uchwyt na długopis i duża półka. Pod przednim siedzeniem pasażera także może być szuflada wytrzymująca obciążenie do 4,5 kg.
Ford, przynajmniej w Anglii, ma inną gamę silników niż konkurencja na naszym rynku. Nie ma małych i słabych jednostek napędowych. Trzy dostępne silniki mają pojemność 1,8 l. Najsłabszy jest diesel o mocy 82 KM, który jednak oferuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 175 Nm. Jego silniejszy brat ma moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Gamę uzupełnia silnik benzynowy o mocy 115 KM.
Konkurenci
model | fiat doblo | renault kangoo |
silnik | 1,2 | 1,2 |
moc (KM) | 65 | 60 |
maks. moment obr (Nm) | 102 | 93 |
prędkość maks. (km/h) | 142 | 136 |
pojemność bagażnika (l) | 750/3000 | 650/2600 |




Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?