Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium. Test, wrażenia z jazdy, wady, zalety, ceny

Jakub Mielniczak
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów. Fot. Jakub Mielniczak
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów. Fot. Jakub Mielniczak
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów.

40 centymetrów - dokładnie o tyle krótszy jest „zwykły” Tourneo Connect od odmiany Grand. Ci, którzy nie potrzebują dodatkowych foteli ani zdolności przewozowych, w zamian otrzymują większą poręczność miejską, a w ich kieszeni zostaje prawie 4000 zł. Czy oprócz mniejszej przestrzeni w tylnej części nadwozia, kupujący tę wersję będzie musiał pójść na jakieś kompromisy?

Ford Tourneo Connect. Nadwozie i wnętrze

Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów.

Fot. Jakub Mielniczak

Testowana odmiana Titanium to bogatsza z dwóch dostępnych wersji wyposażenia opisywanego auta. W standardzie wyróżnia się: alufelgami, chromowanymi relingami i przyciemnionymi szybami w tylnej części nadwozia. Trzeba przyznać, że to wszystko, w połączeniu z lakierem Diffused Silver (2091 zł dopłaty) wygląda schludnie. Potężny grill i skośne przednie lampy dodają nieco dynamicznego sznytu, a duża powierzchnia przeszklona zapewnia dobrą widoczność, nie tylko dla kierowcy. Piątka pasażerów nie może narzekać na brak miejsca, a dzięki odsuwanym tylnym drzwiom znajdującym się po obu stronach nadwozia, zajmowanie miejsca w drugim rzędzie to błahostka.

Zarówno z przodu, jak i z tyłu fotele umieszczono na takiej wysokości, że wszyscy pasażerowie, których woziliśmy w czasie testu komplementowali Forda za wyjątkowo wygodne i łatwe wsiadanie. Same fotele, mimo że nie zapewniają wybitnego trzymania bocznego, są wygodne nawet w długiej trasie. Standardowy w Titanium szklany dach z elektrycznie sterowaną roletą zapewnia dużo światła w słoneczny dzień. Imponujących rozmiarów jest bagażnik - standardowo jego pojemność wynosi 1029 l, a po rozłożeniu siedzeń - aż 1838 l.

Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów.

Fot. Jakub Mielniczak

Sam bagażnik to jednak nie wszystko, bo równie zachwycająca jest liczba schowków wewnątrz. Są nie tylko miejscach standardowych dla aut osobowych - przed pasażerem, w drzwiach, ale też w podszybiu, pod dachem z przodu i z tyłu, gdzie zlokalizowano dwa praktyczne, zamykane schowki. Wyposażenie odmiany Titanium jest w zasadzie kompletne - 4 elektryczne szyby, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czy składane lusterka i podgrzewana przednia szyba to tylko niektóre jego elementy. System inforozrywki jest podobny w obsłudze do tego z innych modeli Forda, czyli krótko mówiąc dość prosty i intuicyjny. Obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, a współpraca ze smartfonem przebiega bezproblemowo. Wzorowo czytelny jest zestaw wskaźników z centralnym wyświetlaczem komputera pokładowego. Jakość wykonania stoi na przyzwoitym poziomie, chociaż miękkie tworzywa zastosowano dość oszczędnie. Na szczęście, całość solidnie zmontowano i w czasie jazdy nic nie trzeszczy.

Ford Tourneo Connect. Napęd i prowadzenie

Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów.

Fot. Jakub Mielniczak

1,5-litrowy diesel dostarcza 120 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W naszym egzemplarzu współpracował on z automatyczną, dwusprzęgłową, ośmiostopniową skrzynią biegów PowerShift. Jak jeździ taka kombinacja? W mieście znakomicie - do 60-70 km/h auto jest szybkie, a zrywne starty spod świateł nie stanowią problemu. Gorzej jest w trasie. Z powodu dużej powierzchni czołowej, dynamika jazdy wyraźnie słabnie powyżej 110-120 km/h, gwałtownie rośnie też zużycie paliwa. Przy 140 km/h na autostradzie może dochodzić do 9 l/100 km. Jeżeli obniżymy prędkość podróży do 110-120 km/h, zużycie spadnie do ok. 7 l/100 km. W mieście należy liczyć się z ok. 8,5 l/100 km, a podczas jazdy w korkach trzeba dorzucić do tego 1 litr.

Skrzynia biegów szybko zmienia przełożenia, chociaż zdarza jej się szarpać, w testowym egzemplarzu zjawisko to występowało zwłaszcza w czasie przełączania z drugiego na trzeci bieg. W czasie testu ujawniła się jeszcze jedna nieprzyjemna cecha zespołu napędowego - w czasie spokojnej jazdy, automat dąży do jazdy na jak najniższych obrotach, w związku z tym bywa, że jedziemy mając na obrotomierzu 1150 obr/min, co powoduje nieprzyjemne wibracje. Dzieje się tak nawet mimo wyłączonego trybu „eco”.

Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów.

Fot. Jakub Mielniczak

Nie można narzekać na układ jezdny. W stosunku do odmiany Grand, auto zwinniej pokonuje zakręty. Niewiele jest na rynku kombivanów, którymi jazda po krętej drodze może dostarczać przyjemności - Fordowi stworzenie takiego auta właśnie się udało.  Wrażenie zwinności towarzyszy kierowcy przez cały czas. Co ważne, nie cierpi na tym komfort jazdy. Oczywiście, o tak miękkim zawieszeniu jak w Peugeocie Rifterze nie ma mowy, ale mimo wszystko nie czuć wielkiego dyskomfortu, a praca podwozia na wybojach jest nieźle wytłumiona.

Plus za sprawnie działające systemy asystujące kierowcy - zarówno układ utrzymania na pasie ruchu, jak i czujniki parkowania z kamerą cofania działają sprawnie, do pracy aktywnego tempomatu także nie można się przyczepić. Tourneo Connect otrzymał 4 gwiazdki w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Ford Tourneo Connect. Ceny

Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym
Kilka miesięcy temu testowaliśmy w Motofaktach Forda Grand Tourneo Connect. Wówczas ten siedmioosobowy kombivan pozostawił po sobie dobre wrażenie. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak jeździ jego brat pozbawiony dopiska „Grand” w nazwie. Oto 5-miejscowy, 120-konny Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium z automatyczną skrzynią biegów.

Fot. Jakub Mielniczak

Najtańszy Tourneo Connect w wersji Trend z krótkim rozstawem osi kosztuje od 93 849 zł. Konfigurację tą napędza 100-konna wersja silnika 1.5 EcoBlue. 120-konna Wersja Titanium z automatyczną skrzynią biegów (taka jak testowana) oznacza wydatek przynajmniej 108 917 zł. Porównywalny, 130-konny Peugeot Rifter z „automatem” w wersji Allure kosztuje od 105 000 zł.

Ford Tourneo Connect. Podsumowanie

Tourneo Connect to dobra propozycja dla rodziny, która często podróżuje z dużym bagażem lub sprzętem sportowym. Przekonuje funkcjonalnością, świetnymi właściwościami jezdnymi oraz ciekawą, jak na kombivana, stylistyką.

 

Ford Tourneo Connect ZALETY:

  • funkcjonalne wnętrze;
  • znakomity układ jezdny.

Ford Tourneo Connect WADY:

  • ograniczona dynamika w czasie jazdy w trasie;
  • szarpiąca automatyczna skrzynia biegów.

Dane techniczne Forda Tourneo Connect 1.5 i jego konkurentów


Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue 120 KM Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI 122 KM Peugeot Rifter BlueHDi 130 KM EAT8
Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1500 cm3, R4, turbodiesel 1968 cm3, R4, turbodiesel 1499 cm3, R4, turbodiesel
Moc 120 KM przy 3600 obr./min 122 KM przy 2900 obr/min 130 KM przy 3750 obr./min
Moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2250 obr./min 300 Nm przy 1500-2800 obr/min 300 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 8-biegowa automatyczna, napęd przedni 6-biegowa manualna, napęd 4x4 8-biegowa automatyczna, napęd przedni
Liczba miejsc 555
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1568\1584 b.d. 1553\1567
Rozstaw osi (mm) 266226812785
Pojemność bagażnika (l) 1091 l 918 l b.d.
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60b.d. 60
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4418/1835/1845 4408\1793\1887 4403/1848/1837
Typ nadwozia/liczba drzwi Kombivan / 5 Kombivan / 5 Kombivan / 5
Prędkość maksymalna 168 km/h 178 km/h 184 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,911,812,3
Średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (producent) 6,2 l/100 km (producent) 6,3 l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km) 135162164
Masa własna (kg) 168016841430
Cena od 102 152 zł (Trend) od 101 229 zł (Trendline) od 105 000 zł (Allure)
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty