Ford Ranger 3.2 Wildtrack

Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Ford Ranger łączy w sobie funkcje samochodu rodzinnego służącego jako codzienny środek transportu oraz pojazdu pracującego dla przedsiębiorcy, rolnika lub leśnika. Ceny tego pickupa zaczynają się od 92 681 zł.

Jak przystało na model o amerykańskich korzeniach, Ranger jest duży i efektowny. Wysokie nadwozie osadzone na

Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

osiemnastocalowych felgach, biały przykuwający uwagę lakier i kontrastowe czarne elementy karoserii nie pozwalają przemieszczać się potężnym Fordem niezauważonym. Ponad pięć metrów długości – 5359 mm, 1850 mm wysokości i 1848 mm szerokości w zestawieniu z masą 2155 kg podkreślają jego muskularną i solidną sylwetkę. Osobowo-dostawczy model dostępny jest w trzech wersjach nadwozia – z kabiną pojedynczą, przedłużoną oraz podwójną.

Mankamentem wielu pickupów jest ascetyczna, mało wygodna przestrzeń pasażerska. Położenie maksymalnego nacisku na walory użytkowe ma czasami negatywne skutki dla komfortu podróżujących. W Rangerze na szczęście ten problem nie występuje. Wykończenie wnętrza, jakość materiałów, ich spasowanie, a nawet wyciszenie kabiny nie ustępuje samochodom osobowym. Czterodrzwiowe nadwozie zapewnia optymalne warunki podróżowania dla czterech (a na krótkich dystansach dla pięciu) osób. Stopień ze stali nierdzewnej ułatwia zajęcie miejsc w wysoko osadzonej kabinie.

Do dyspozycji podróżnych oddano przestrzeń bagażową o wymiarach: długość 1615 mm, szerokość 1560 mm i wysokości 511 mm, co daje kubaturę do wysokości burt ok. 1287 litrów. Skrzynia ładunkowa w topowej wersji Wildtrack może być przykryta dostępną za dopłatą aluminiową roletą, która zabezpieczy nasze bagaże przed niepożądanymi spojrzeniami oraz niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Dopełnieniem obszernej przestrzeni bagażowej są aż 23 schowki w kabinie - od standardowych mieszczących duże butelki z napojami po 11.5-litrowy mieszczący 15-calowego laptopa.

Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Ford Ranger dostępny jest w czterech kompletacjach wyposażenia: XL, XLT, Limited oraz Wildtrack. Najbogatsza pod względem wyposażenia i najatrakcyjniejsza pod kątem designu zewnętrznego odmiana Wildtrack zawiera praktycznie wszystkie elementy pożądane w tej klasie pojazdu.

Sercem tego potężnego pickupa jest jednostka o adekwatnej pojemności aż 3.2 litra i nieparzystej liczbie pięciu cylindrów. Napędzany olejem napędowym silnik generuje moc 200 KM i gigantyczny moment obrotowy wynoszący 470 Nm. Przy masie przekraczającej dwie tony pozwala to na rozpędzenie Rangera do 100 km/h w 10.3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 175 km/h. Codzienna eksploatacja w mieście obarczona jest zużyciem paliwa na poziomie 13-14 litrów na 100 km, natomiast po opuszczeniu metropolii po każdych przejechanych 100 km w baku Forda ubywa ok 8 litrów oleju napędowego. 80-litrowy bak pozwala więc na pokonanie bez tankowania od 570 do 1000 km.

Z wysokoprężną jednostką współpracuje sześciostopniowa manualna skrzynia biegów. Precyzja wybierania przełożeń nie jest

Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

idealna, a krótkie przełożenia zmuszają do częstej zmiany biegów. Za dopłatą 7000 zł możemy zamienić ją na sześciobiegową przekładnię automatyczną, która nieznacznie podniesie spalanie i pogorszy osiągi ale jednocześnie podniesie komfort podróży.

Za niwelowanie niedoskonałości nawierzchni w Rangerze odpowiedzialne jest przednie niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i tylne oparte na resorach piórowych. Jak w większości pickupów takie rozwiązanie funkcjonuje najlepiej przy obciążonej skrzyni ładunkowej. Jednak nawet podczas jazdy z pustą przestrzenią ładunkową Ford prowadzi się pewnie oraz przewidywalnie, i tylko na większych nierównościach poprzecznych nieobciążona tylna oś nieprzyjemnie podskakuje.

Napęd 4x4, niemal 23-centymetrowy prześwit, kąt natarcia i zejścia wynoszący 28 stopni, czy głębokość brodzenia równa 800 mm pozwalają bez problemu pokonywać teren niedostępny dla „miejskich terenówek”. Tam gdzie kończą się możliwości SUV’ów i crosoverów Ford radzi sobie doskonale. Oprócz możliwości zmiany rodzaju napędu (2H, 4H i 4L) w trudnych warunkach z pomocą kierowcy przychodzą systemy kontroli podjazdu, zjazdu czy układ kontroli wywrócenia pojazdu. W praktyce możliwości terenowe Rangera są więcej niż wystarczające i w większości przypadków jedynym ograniczeniem dla tego pickupa są wyłącznie umiejętności kierowcy.

Wybrane dane techniczne **Forda Rangera **i konkurentów:

Marka/model

Ford Ranger

Toyota Hilux

VW Amarok

Wersja

Wildtrack

SR5

Highline

cena (zł)

156 579

141 500

148 082

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

3196

2982

1968

Moc (KM)

200

171

180

Moment obrotowy (Nm)

470

343

400

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

10,3

12

10,6

Prędkość maksymalna (km/h)

175

170

178

Średnie spalanie (l/100 km)

9,7

9,5

7,5

Emisja CO2 (g/km)

256

203

197

Skrzynia biegów

manualna 6 biegów

manualna 5 biegów

manualna 6  biegów

Wymiary skrzyni ładunkowej d/s/w (mm)

1615/1560/511

1545/1515/450

1555/1620/508

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Info-Ekspert

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty