Ford Puma ST-Line Vignale. Nowa wersja i nowy silnik diesla

Mariusz Michalak
Ford rozszerzył gamę wersji kompaktowego crossovera Puma o dodatkowe opcje układu napędowego i wyposażenia.

Klienci mogą teraz po raz pierwszy wybierać pomiędzy wersjami Pumy, wyposażonymi w 120-konny, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, w nową, dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną, mogą też zdecydować się na luksusową Pumę ST-Line V.

Ford zainwestował około 200 milionów euro, aby rozwinąć produkcję Pumy w najnowocześniejszym zakładzie w Krajowej (Craiova) w Rumunii, gdzie wszystkie inwestycje Forda od 2008 r. sięgają prawie 1,5 mld. euro.

Nowy silnik wysokoprężny 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KM, sprzężony z sześciobiegową manualną skrzynia biegów, będzie doskonałym wyborem dla kierowców osiągających duże przebiegi – pozwala na uzyskanie emisji CO2 już od 99 g/km i zużycia paliwa od 3,8 l/100 km, mierzonych w cyklu NEDC  (od 118 g/km i 4,5 l/100 km w cyklu WLTP).

Fot. Ford
Fot. Ford

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM, przenoszący napęd za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej przekładni oferuje emisję CO2 od 110 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,9 l/100 km wg NEDC (137 g/km i 6,0 l/100 km wg WLTP). Większa liczba przełożeń i specyfika pracy podwójnego sprzęgła wpływają na płynność zmiany biegów, przyczyniają się także do obniżenia zużycia paliwa, wyższej kultury pracy i dynamiki układu napędowego.

Właściciele Pumy byli jednymi z pierwszych, którzy pod koniec roku skorzystali z miękkiej hybrydy, służącej redukcji zużycia paliwa. Hybrydowe układy napędowe EcoBoost w gamie Pumy są oferowane w dwóch wariantach mocy w połączeniu z sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów:

  • 125-konny układ EcoBoost Hybrid z 1-litrowym silnikiem benzynowym, zapewnia emisję CO2 od 97 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,3 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP),
  • 1,0-litrowy EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM, zapewnia emisję CO2 od 99 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP)

1,0-litrowy EcoBoost o mocy 125 KM z sześciostopniową przekładnią manualną emituje od 103 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km NEDC (131 g/km i 5,7 l/100 km WLTP). Natomiast 1,0-litrowy EcoBoost o mocy 95 KM z tą samą przekładnią emituje od 102 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km w cyklu NEDC (129 g/km i 5,7 l/100 km WLTP).

Luksusowa Puma ST-Line V

Wyróżnia się satynowaną aluminiową górną osłoną chłodnicy, wraz z ramką, dolną osłoną w kolorze hebanowym, dolną partią tylnego zderzaka w kolorze nadwozia i dużym tylnym spoilerem Standardowa specyfikacja obejmuje reflektory diodowe, skórzane fotele Windsor, skórzaną kierownicę Manacor, wysokiej klasy system audio B&O i system dostępu bezkluczykowego Ford KeyFree.

Kolejne wersje Pumy, m.in. Trend, Titanium, Titanium X i ST-Line X, otrzymują w standardowym wyposażeniu innowacyjne technologie Forda, takie jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, korzystający z komunikacji za pośrednictwem modemu FordPass Connect*, oferują też właścicielom funkcjonalny schowek MegaBox, zdolny pomieścić  w pozycji pionowej niestabilne przedmioty wysokości nawet 115 cm, takie jak rośliny doniczkowe, czy kije golfowe.

Na początku tego miesiąca Ford ogłosił, że Puma ST, nowy model stworzony przez Ford Performance, dołączy do gamy jeszcze w tym roku.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty