Ford. Nowy Mustang Mach-E. Co oferuje elektryczny Mustang?

Wojciech Frelichowski
Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg, Ford Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km. Fot. Ford
Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg, Ford Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km. Fot. Ford
Ford zaprezentował w Europie po raz pierwszy całkowicie nowego Mustanga Mach-E, inaugurując w ten sposób nowe wydarzenie pod nazwą „Go Electric”.

Do końca 2021 roku klienci Forda w Europie będą mogli wybierać spośród 18 pojazdów zelektryfikowanych, a do końca tego roku - spośród 14. Firma obiecuje dostarczenie zelektryfikowanych wariantów wszystkich pojazdów osobowych wprowadzanych na rynek. Globalnie Ford właśnie inwestuje ponad 11 miliardów dolarów w elektryfikację swoich pojazdów.

Pojazdy zelektryfikowane firmy Ford wykorzystują szereg koncepcji układów napędowych, w tym 48-woltowej miękkiej hybrydy, w pełni hybrydowego układu napędowego, hybrydowego systemu typu „plug-in” oraz w pełni elektrycznego napędu.

W pełni elektryczne i ładowane z sieci hybrydowe pojazdy marki Ford będą wspierane przez system ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do ładowania zarówno w domu, jak i w całej Europie. Ford ogłosił też plany uruchomienia 1000 stacji ładowania w placówkach Forda w całej Europie w ciągu najbliższych trzech lat.

Ford. Mustang Mach-E dostrojony w Europie, dla Europy

Zespoły inżynierów Ford of Europe były zaangażowane w projekt Mustanga Mach-E od samego początku, aby zapewnić architekturę pojazdu, właściwości mechanizmów i oprogramowania, które wspierają potrzeby europejskich klientów.

Specyfikacje sprężyn zawieszenia i amortyzatorów Mustanga Mach-E, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczna kontrola stabilności i ustawienia napędu na wszystkie koła są precyzyjnie dostosowane do europejskich dróg i stylów jazdy.

Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg, Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km (mierzonym zgodnie z procedurą WLTP). 85 procent klientów, którzy dotychczas zamówili Mustanga Mach-E zdecydowało się na akumulator zapewniający zwiększony zasięg jazdy.

Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg, Ford Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km.
Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg, Ford Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km. Fot. Ford

Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW Mustang Mach-E z osiągnie zasięg jazdy do 93 km po 10 minutach ładowania na stacji szybkiego ładowania. Szacuje się, że Mustang Mach-E ze standardowym zasięgiem będzie potrzebował 38 minut na doładowanie akumulatora od 10% do 80% pojemności przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.

W domu, najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest Ford Connected Wallbox, który zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że użytkownicy mogą dodać szacunkowy średni zasięg 62 km na każdą godzinę ładowania w wersji samochodu z rozszerzonym zasięgiem i napędem na tylne koła.

Mustang Mach-E oferuje trzy tryby jazdy - Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Jak informuje producent, każdy tryb jazdy precyzyjnie dostosowuje dynamikę jazdy, nastrojowe oświetlenie i dynamiczne animacje zestawu wskaźników, aby dopasować je do aktualnego charakteru samochodu. Nawet odgłosy pojazdu są regulowane, aby zapewnić autentyczne, w pełni elektryczne doznania.

Ford. Osiemnaście zelektryfikowanych pojazdów przed końcem 2021 r.

Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza na rynek europejski. Firma zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych tej marki. Do tego czasu firma spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.

Ford zapowiada, że przed końcem 2021 roku zaoferuje 18 zelektryfikowanych modeli.To Fiesta EcoBoost Hybrid6, Puma EcoBoost Hybrid, Focus EcoBoost Hybrid6, Kuga EcoBlue Hybrid, Transit Custom EcoBlue Hybrid.

Tourneo Custom EcoBlue Hybrid i Transit EcoBlue Hybrid - wyposażone w 48-woltowy, miękki napęd hybrydowy, umożliwiający zmniejszenie emisji CO2, uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepszych przyspieszeń i ogólnie wyższego komfortu prowadzenia.

Mondeo Hybrid, Kuga Hybrid6, S-MAX Hybrid6 i Galaxy Hybrid6 – wyposażone w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo-elektrycznego, który ma możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym i jest atrakcyjną alternatywą dla diesla. Szczególnie dobrze sprawdzi się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się.

Explorer Plug-In Hybrid, Kuga Plug-In Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid i Tourneo Custom Plug-In Hybrid – oferujące możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.

Mustang Mach-E6 oraz w pełni elektryczny dostawczy Transit6 – zapewniające bezemisyjną jazdę ze wszystkimi zaletami napędu elektrycznego.

Ford. Lekki samochód dostawczy w tym roku

Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg, Ford Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km.
Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg, Ford Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km. Fot. Ford

Flota 20 prototypowych dostawczych modeli Transita Custom Plug-In Hybrid odbyła testy na trasach liczących ponad 240 000 km, by sprawdzić, jak firmy korzystające z pojazdów z silnikiem Diesla mogą funkcjonować w biznesie, maksymalnie wykorzystując możliwości bezemisyjnego poruszania się w trybie EV.

Podczas testu auta floty przejechały 75 procent dystansu w Londynie i 49 procent wokół Londynu. Wyniki pokazują, że nawet bez rozwiniętej sieci ładowania pojazdów elektrycznych, hybrydowe samochody dostawcze są w stanie radykalnie zmniejszyć emisję spalin w centrum miasta, w razie potrzeby pokonując dłuższe dystanse dzięki benzynowemu silnikowi przedłużającemu zasięg.

Kolejne testy w Kolonii (Niemcy) i Walencji (Hiszpania) dostarczą danych typowych dla innych grup klientów z innych rynków i miast. Będą też dokumentować eksploatację obu modeli hybryd ładowanych z gniazdka: samochodów dostawczych Transit Custom Plug-In Hybrid i furgonetki Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Zelektryfikowane modele linii Transit Custom Hybrid zdobyły tytuł International Van of the Year 2020.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty