Ford Mustang Mach-E. Pierwszy Mustang na prąd

Mariusz Michalak
Ford Mustang Mach-ENajmocniejsza odmiana – Mach-E GT z napędem na cztery koła ma dysponować silnikiem generującym 465 KM i 830 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie o 100 km/h zajmie poniżej 5 sekund. Odmiana Mach-E 4X z napędem na cztery koła będzie oferowana z akumulatorami w dwóch wersjach pojemności. Z mniejszym ma przejeżdżać 420 km, z większym – ponad Ford Mustang Mach-E550 km.Fot. Ford
Ford Mustang Mach-ENajmocniejsza odmiana – Mach-E GT z napędem na cztery koła ma dysponować silnikiem generującym 465 KM i 830 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie o 100 km/h zajmie poniżej 5 sekund. Odmiana Mach-E 4X z napędem na cztery koła będzie oferowana z akumulatorami w dwóch wersjach pojemności. Z mniejszym ma przejeżdżać 420 km, z większym – ponad Ford Mustang Mach-E550 km.Fot. Ford
Mustang po raz pierwszy od 55 lat wjeżdża w erę elektryczną i pierwszy raz robi to jako SUV.

Długa maska i charakterystyczne reflektory tylne to cechy zaczerpnięte z pierwowzoru - odmiany coupe. Oprócz 100-litrowego przedniego bagażnika, do dyspozycji jest główny, tylny bagażnik o pojemności 402 litrów. We wnętrzu Ford postawił na 15,5-calowy ekran.

Podstawowa wersja z napędem na tylną oś i akumulatorem o pojemności 75 kWh, Mach-E ma mieć 255 KM mocy i pokonać na jednym ładowaniu do 450 km. Przewidziano także wariant o pojemności akumulatora 99 kWh, który ma przejeżdżać na jednym ładowaniu 600 km. Ford zapowiada przyspieszenie do 100 km/h w czasie poniżej 8 sekund i prędkość maksymalną ograniczoną do 180 km/h.

Najmocniejsza odmiana – Mach-E GT z napędem na cztery koła ma dysponować silnikiem generującym 465 KM i 830 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie o 100 km/h zajmie poniżej 5 sekund. Odmiana Mach-E 4X z napędem na cztery koła będzie oferowana z akumulatorami w dwóch wersjach pojemności. Z mniejszym ma przejeżdżać 420 km, z większym – ponad 550 km.

Korzystając ze stacji szybkiego łasowania, Mustang Mach-E ze standardowym zasięgiem będzie potrzebował 38 minut na doładowanie akumulatora od 10 proc. do 80 proc. pojemności.

Pierwsze egzemplarze trafią do Europy pod koniec 2020 roku. 

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie