Ford Mustang Mach-E. "Elektryk" jako policyjny radiowóz

Mariusz Michalak
Ford Mustang Mach-E W pełni elektryczny radiowóz policyjny przygotowany przez Ford Pro, oparty na SUV-ie Mustangu Mach-E, stał się pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem, który przeszedł rygorystyczną ocenę policji stanu Michigan. Testy obejmowały przyspieszenie, prędkość maksymalną, hamowanie i jazdę z dużą prędkością, a także reakcje pojazdu na gwałtowne manewry.Fot. Ford
Ford Mustang Mach-E W pełni elektryczny radiowóz policyjny przygotowany przez Ford Pro, oparty na SUV-ie Mustangu Mach-E, stał się pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem, który przeszedł rygorystyczną ocenę policji stanu Michigan. Testy obejmowały przyspieszenie, prędkość maksymalną, hamowanie i jazdę z dużą prędkością, a także reakcje pojazdu na gwałtowne manewry.Fot. Ford
W pełni elektryczny radiowóz policyjny przygotowany przez Ford Pro, oparty na SUV-ie Mustangu Mach-E, stał się pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem, który przeszedł rygorystyczną ocenę policji stanu Michigan. Testy obejmowały przyspieszenie, prędkość maksymalną, hamowanie i jazdę z dużą prędkością, a także reakcje pojazdu na gwałtowne manewry.

Policja stanu Michigan jest jednym z dwóch organów ścigania, które co roku testują nowe pojazdy policyjne z bieżącego roku modelowego i publikują wyniki do użytku przez agencje w całym kraju.

– Fakt, że Mustang Mach-E z powodzeniem sprostał wysokim wymaganiom policji stanowej Michigan, pokazuje, że Ford może budować pojazdy elektryczne, które są wystarczająco sprawne, wytrzymałe i niezawodne nawet w najtrudniejszych zadaniach – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. – Rozumiemy potrzeby naszych klientów komercyjnych i jesteśmy zaangażowani w otwieranie dla nich nowych możliwości elektryfikacji – dodał.

Kluczowymi elementami zespołu napędowego Mustanga Mach-E są akumulatory w dwóch pojemnościach. W standardzie bateria litowo – jonowa składa się z 288 ogniw o tzw. pojemności użytkowej 68 kWh. Większa, stworzona z 376 ogniw oferuje 88 kWh. Niezależnie od wielkości baterie ulokowano ją pod podłogą, między osiami samochodu. Zgromadzony prąd jest kierowany do całkowicie nowego, chłodzonego olejem, znajdującego się przy tylnej osi silnika napędzającego tylne koła, oraz jeśli jest to wersja czteronapędowa, do drugiego silnika montowanego z przodu.

Silnik Forda Mustanga Mach-E z napędem tylko na tylne koła oraz w wersji z mniejszym z akumulatorów rozwija moc 269 KM. Natomiast 294 KM ma przy powiększonym akumulatorze. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 430 Nm pozwala na przyspieszenia 0-100 km/h w czasie od 6,1 do 6,2 sekundy. W tym modelu zasięg wynosi nawet 610 km.

Wersja z napędem na wszystkie koła w słabszej odmianie osiąga także moc maksymalną 269 KM z akumulatorem standardowym, ale już 351 KM przy akumulatorze powiększonym. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynoszący 580 Nm zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w czasie od 5,1 do 5,6 sekundy. Zasięg, z uwagi na wyższe wydatki energii wynosi w tym przypadku ok. 540 km.

Zobacz także: Skoda Fabia IV generacji

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty