Ford Mustang GTD 2025. Najszybszy produkcyjny Mustang w historii

Mariusz Michalak
Doładowany mechanicznie silnik V8 Mustanga GTD, najpotężniejszego Mustanga w historii, osiąga – według danych potwierdzonych w Stanach Zjednoczonych – moc 815 KM
Doładowany mechanicznie silnik V8 Mustanga GTD, najpotężniejszego Mustanga w historii, osiąga – według danych potwierdzonych w Stanach Zjednoczonych – moc 815 KM Ford
Osiągi, zaawansowana aerodynamika i wyścigowe zawieszenie, zaprojektowane zostały z myślą o uzyskaniu przez Mustanga GTD czasu okrążenia toru Nürburgring poniżej siedmiu minut.

Doładowany mechanicznie silnik V8 Mustanga GTD, najpotężniejszego Mustanga w historii, osiąga – według danych potwierdzonych w Stanach Zjednoczonych – moc 815 KM i 900 Nm momentu obrotowego z pojemności skokowej 5,2 litra.

Również maksymalna prędkość Mustanga GTD, wynosząca 325 km/h nie ma precedensu w historii modelu, ustępuje jedynie Fordowi GT, wyposażonemu w system redukcji oporu powietrza Drag Reduction System.

otwierdzona moc i moment obrotowy Mustanga GTD, wraz z najnowocześniejszymi aktywnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi, hamulcami węglowo-ceramicznymi i wewnętrznym tylnym zawieszeniem z półaktywnymi amortyzatorami, to kluczowe elementy, które mogą zdecydować o uzyskaniu czasu okrążenia toru Nürburgring poniżej siedmiu minut.

„Od samego początku skupialiśmy się na tym, aby Mustang GTD był pierwszym w historii supersamochodem o światowej klasy osiągach i duszy Mustanga” – powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustanga GTD. „Sercem GTD jest 5,2-litrowa jednostka V8 ze sprężarką mechaniczną, oferująca lepszy stosunek mocy do pojemności skokowej, niż silnik Porsche 911 GT3 RS.”

Doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra stanowi rozwinięcie poprzednich jednostek Mustanga
Doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra stanowi rozwinięcie poprzednich jednostek Mustanga Ford

Doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra stanowi rozwinięcie poprzednich jednostek Mustanga, między innymi korzysta z zastosowanego po raz pierwszy układu smarowania z suchą miską olejową, który pomaga utrzymać smarowanie długotrwale obciążanego silnika na torze pełnym zakrętów.

ZOBACZ TAKŻE: Auta popowodziowe. Jak je rozpoznać i czy warto kupić?

Układ olejowy z suchą miską olejową umożliwił również nieznaczne zwiększenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 7650 obr/min, co stanowi wzrost o 100 obr/min w stosunku do poprzedniej 5,2-litrowej jednostki V8. Zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, tytanowy wydech oferowany w standardzie, mniejsze koło pasowe sprężarki miały również wpływ na obecną wartość mocy maksymalnej.

Nie tylko moc decyduje o maksymalnej prędkości, wynoszącej 325 km/h. Mustang GTD wyposażony jest także w system redukcji oporów powietrza, który może zmieniać kąt nachylenia tylnego spojlera i aktywować klapy pod przednią częścią samochodu, aby znaleźć właściwą równowagę między przepływem powietrza nie ograniczającym prędkości, a dociskiem, gwarantującym przyczepność, odpowiednio do warunków jazdy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty