Ford. Mondeo kombi w nowej wersji napędowej

Mariusz Michalak
Ford Mondeo Hybrid Kombi Zarówno w wersji kombi, jak w czterodrzwiowej, Ford Mondeo Hybrid dysponujący systemem rekuperacji energii, może poruszać się w trybie preferującym napęd elektryczny, oferując bezgłośną pracę i sprawność, szczególnie w mieście, gdy ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się. Fot. Ford
Ford Mondeo Hybrid Kombi Zarówno w wersji kombi, jak w czterodrzwiowej, Ford Mondeo Hybrid dysponujący systemem rekuperacji energii, może poruszać się w trybie preferującym napęd elektryczny, oferując bezgłośną pracę i sprawność, szczególnie w mieście, gdy ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się. Fot. Ford
Podczas salonu samochodowego w Brukseli, Ford zaprezentował kolejną wersję Mondeo nowej generacji - wariant kombi z napędem hybrydowym, z nowymi eleganckimi detalami stylizacji nadwozia i wnętrza.

Zarówno w wersji kombi, jak w czterodrzwiowej, Ford Mondeo Hybrid dysponujący systemem rekuperacji energii, może poruszać się w trybie preferującym napęd elektryczny, oferując bezgłośną pracę i sprawność, szczególnie w mieście, gdy ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się. 

Najnowsze oprogramowanie sterujące pracą napędu Mondeo Hybrid umożliwia płynną, liniową reakcję na pedał przyspieszenia. Ulepszony system sterowania układem napędowym jeszcze lepiej wykorzystuje moment obrotowy silnika, zapewniając większą oszczędność paliwa i lepsze osiągi – płynnie reguluje przełożenia, aby wykorzystać jak najwyższą wartość momentu w jak najniższym zakresie obrotów silnika.

Napęd hybrydowy zapewnia moc maksymalną 187 KM i wykorzystuje silnik elektryczny do wspomagania pracującego w cyklu Atkinsona, opracowanego dla tego zespołu napędowego, 2‑litrowego silnika benzynowego. Samochód jest wyposażony także w generator, umożliwiający ładowanie rekuperacyjne akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,4 kWh oraz w automatyczną, bezstopniową skrzynię biegów.

Technologia hamowania regeneracyjnego pozwala na odzyskiwanie do 90 procent energii normalnie traconej podczas hamowania i wykorzystanie tej energii do doładowania akumulatora, przyczyniając się do niskiego poziomu emisji CO2 (96 g/km) i zużycia paliwa od 4,2 l/100 km w przypadku wersji czterodrzwiowej i przewidywanej emisji CO2 od 101 g/km i zużycia paliwa od 4,4 l/100 km dla wersji kombi.

Nowa ośmiostopniowa automatyczna skrzynia – oferowana z 2,0-litrowymi silnikami EcoBlue o mocy 150 KM i 190 KM – została zaprojektowana tak, aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa.

Dostępna jest również sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, a Mondeo z 2,0-litrowym silnikiem EcoBlue może być wyposażone w inteligentną technologię napędu na wszystkie koła. Zespół sensorów dokonuje pomiarów warunków na drodze i w przypadku utraty przyczepności system rozdziela moment obrotowy w stosunku do 50/50 pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi, w czasie krótszym niż 20 milisekund - to dwadzieścia razy szybciej niż mrugnięcie oka.

Nadal dostępny jest 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 165 KM jest, o emisji CO2 od 150 g/km i niskim zapotrzebowaniu na paliwo 6,5 l/100 km. Jest wyposażony w zintegrowane kolektory wydechowe i chłodzony wodą układ intercoolera.

Adaptacyjny tempomat (ACC) został wzbogacony o funkcję Stop & Go i wraz z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, ułatwiającym jazdę po autostradzie i w korkach, stanowi uzupełnienie zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę.

Nadwozie Mondeo Hybrid kombi oferuje przestrzeń o pojemności 403 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1508 litrów. Z kolei płaska podłoga ułatwia załadunek i przewożenie dużych i nieforemnych przedmiotów.  Pod podłogą bagażnika są ukryte dodatkowe schowki.

Klienci Mondeo mają teraz więcej opcji dodatkowego wyposażenia swojego pojazdu. Dostępne są nowe 17- i 18-calowe felgi z lekkich stopów, a także opcjonalne wykończenie Liquid Aluminium dla 19-calowych felg aluminiowych. Wyróżniające się nowe opcje kolorów nadwozia obejmują: niebieski Blue Panther dla wersji Vignale, szary Stealth Grey dla wersji ST‑Line oraz nowy Urban Teal dla pełnej gamy Mondeo.

Zmodernizowane wnętrze Forda Mondeo zawiera nowe tkaniny i tapicerkę siedzeń, nowy wygląd klamek drzwi i nowe ozdobne elementy wykończenia, unikalne dla modeli Titanium, ST‑Line i Vignale.

Zastosowanie obrotowego przełącznika zmiany biegów w modelach wyposażonych w ośmiostopniową, automatyczną przekładnię pozwoliło uzyskać dodatkowe miejsce w centralnej konsoli, gdzie zlokalizowano łatwo dostępny port USB do ładowania lub podłączania urządzeń mobilnych. 

Zmiany we wnętrzu objęły również bardziej lepsze wkomponowanie środkowej konsoli w styl elementów na desce rozdzielczej, podkreślając tym samym stylistykę kokpitu, charakterystyczną dla samochodu sportowego.

Ford Mondeo jest produkowany w fabryce Forda w Walencji w Hiszpanii. Model czwartej generacji debiutował w 2015 roku i do tej pory sprzedano ponad 250 000 egzemplarzy.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty