Ford Mondeo III

Zdzisław Podbielski - Motoexpress.pl
W salonach Forda pojawiła się trzecia generacja Mondeo. Nowe nadwozie zawiera liczne elementy szkoły stylistycznej New Edge, z której wyszły kreacje Fordów Ka, Pumy oraz Focusa.
Ford Mondeo III

Łatwo odnajdujemy, zwłaszcza w przedniej części nadwozia, akcenty stylizacji Focusa. Całe nadwozie wygląda dość mocno, a z jego obu boków zaakcentowano nadkola kryjące duże 16-calowe koła. Z tyłu natomiast rzucają się w oczy duże klosze lamp, kształtem nawiązujące do lamp przednich.
Duże wnętrze
Wnętrze Mondeo III jest przestronne. Dużo miejsca na nogi mają osoby siedzące z tyłu, a te o wzroście do 180 cm głowami nie dotykają do dachu. Siedzi się wygodnie i ma się do dyspozycji dobre wyposażenie. Deska rozdzielcza jest dwukolorowa z miękkiego porowatego tworzywa sztucznego. Duży bagażnik o objętości aż 500 l daje się powiększyć nawet w sedanie, składając dzielone oparcie tylnego siedzenia.
Bezpieczeństwo
Mondeo był pierwszym autem w 1993 r., w którym seryjnie montowano poduszkę powietrzną dla kierowcy. W najnowszm tych poduszek jest aż 6. Dwie przednie o dwóch stopniach napełniania, poduszki boczne dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz kurtyny z obu stron nadwozia, chroniące jadących na przednich i tylnych siedzeniach. Są też napinacze pasów bezpieczeństwa i czujniki dające sygnał do stopniowego odblokowania taśmy pasa bezpieczeństwa; pedały w razie zderzenia cofają się do wewnątrz. Starannie opracowano układ hamulcowy. Seryjnie montuje się system przeciwblokujący (ABS). Dostępny jest też system EBA, wspomagający siłę wywieraną na pedał podczas nagłego hamowania.
Silniki
Do wyboru jest 6 jednostek napędowych. Ta o największej pojemności skokowej - 2,5-litrowy duratec V6 - przeszła najmniejszą modernizację. Pozostałe można uważać za nowe. Są to 3 silniki benzynowe duratec HE oraz 2 diesle duratorq DI z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Wszystkie silniki mają po 4 zawory na cylinder. Benzynowe wyróżniają się lekką konstrukcją i, jak twierdzi Ford, niezawodnością przez cały okres użytkowania.
Jazda
Dobrze rozmieszczono wskaźniki i przełączniki na desce rozdzielczej oraz urządzenia sterowania pojazdem. Stwarza to bardzo dobre warunki do prowadzenia pojazdu, tym bardziej, że fotel kierowcy ma duży zakres regulacji, włącznie z wysokością. Dobrana jest siła wspomagania kierownicy i precyzyjnie pracuje dźwignia zmiany biegów. Zastrzeżenia można mieć do dziwnego kształtu (romb) i małej powierzchni lusterek zewnątrznych. Również - do zbyt słyszalnej pracy obciążonego silnika benzynowego o mocy 145 KM, i może zbyt małej elastyczności pracy diesla 115 KM. Najmocniejszą stroną nowego Mondeo jest podwozie. Zawieszenie kół zachowuje się niemal wspaniale w każdych warunkach, nawet podczas przejeżdżania ciasnych łuków dróg. Poza tym dobrze tłumi nierówności drogi.
Mondeo III w Polsce
Nowy fordowski model pojawił się w sprzedaży w lutym br. Oferowany jest ze wszystkimi 6 wersjami silników, w 3 wersjach wyposażenia wyróżnionych nazwami: Ambiente, Trend i Ghia oraz w 3 wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy lift-back i 5-drzwiowe kombi. Najtaniej, za 67 900 zł z VAT, kupimy wersję 4-drzwiową z silnikiem 110 KM, najdrożej zapłacimy za odmianę kombi napędzaną silnikiem V6 170 KM - 103 900 zł z VAT.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty