Ford Mondeo 2004

Marek Wicher
Przełom roku to w większości firm motoryzacyjnych dobra sposobność do wprowadzania zmian i nowości w produkowanych samochodach.

Nie inaczej było też i w przypadku Forda, kiedy to w pierwszych dniach lipca niemiecki koncern ogłosił pojawienie się zmodernizowanego mondeo.


Ford Mondeo 2004

Nowa konsola środkowa wizualnie tworzy jedną
całość z centralną konsolą dźwigni zmiany biegów.
Poprawiono czytelność przyrządów
.

Prace nad serią modelową 2004 nie ograniczyły się jedynie do kosmetyki nadwozia. Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, sześciobiegowe skrzynie, ogrzewane i wentylowane fotele przednie, czujnik deszczu, a także dwie nowe specyfikacje wyposażenia, to tylko nieliczne z wielu nowinek dostępnych w nowym mondeo.
Do znanych już z poprzedniej wersji silników dołączono jednostkę o pojemności 1.8 litra oraz mocy 130 koni mechanicznych. W oznaczonym symbolem Duratec SCi motorze zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, co pozwoliło zmniejszyć zarówno zużycie paliwa (od 6 do 8 procent), jak też i emisję niebezpiecznego dla środowiska CO2. Ten drugi element ma szczególne znaczenie w krajach (np. w Anglii), gdzie wysokość podatku zależy między innymi od wielkości emisji szkodliwych związków w spalinach. Efektem użycia bezpośredniego wtrysku są również cichsza i bardziej równomierna praca silnika SCi.
Nowa jednostka, podobnie jak i cztery inne, łączona będzie z sześciobiegową skrzynią z serii MMT6. Stosowana ona była również i w poprzedniej wersji mondeo, z tym że jedynie z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym (130 KM). Teraz dołączono do tego słabszego diesla Duratorq 115 KM oraz dwie widlaste sześciocylindrówki - 2.5 (170 KM) i 3.0 (226 KM). Ta ostatnia jednostka pochodzi z odmiany ST220, a dzięki zwiększeniu liczby biegów, wzrosła do 250 km/h prędkość maksymalna najszybszej wersji. Pięciobiegowy automat sterowany może być teraz przyciskami przy kierownicy.


Ford Mondeo 2004

Duży, praktyczny i popularny
- tak można opisać wersję kombi
.

Dużo uwagi w trakcie prac modernizacyjnych poświęcono również komfortowi jazdy. Temu służy między innymi lepsze izolowanie kabiny od szumów związanych z oponami, opływem powietrza, a także wyciszenie silników - w jednostce Duratorq 130 KM przeprojektowano głowicę oraz użyto nowych wtryskiwaczy. Skutki tych działań będą odczuwalne szczególnie tuż po uruchomieniu fordowskiego ropniaka z Common Rail.
Komfortowi sprzyjają także ogrzewane i wentylowane fotele przednie. Podgrzewane może być również siedzisko tylnej kanapy. W nowych modelach poprawiono pracę standardowego układu klimatyzacji. Dla melomanów przewidziano


Ford Mondeo 2004

We wnętrzu najbardziej rzuca się w oczy zmieniona
środkowa konsola na desce rozdzielczej, w której
mieści się radioodtwarzacz oraz ekran systemu
nawigacji (dostępny jako opcja).

systemy nagłośnieniowe firmy Sony. Nie zapomniano i o najmłodszych podróżnikach - oglądanie bajek z popularnego ostatnio nośnika jakim staje się DVD uspokoi każdą pociechę. Tacie system ten przyda się do znalezienia drogi dzięki satelitarnym mapom.
Od początku lipca w ofercie pojawiły się dwie dodatkowe wersje wyposażeniowe. Sport wypełnić ma lukę między odmianami trend i ST220, wykorzystując wiele elementów tej drugiej (np. obniżone zawieszenie). Ghia Executive przeznaczona jest dla najbardziej wymagających klientów, ceniących sobie luksus i komfort podróżowania. Standardowym wyposażeniem są między innymi fotele przednie regulowane aż w 8 płaszczyznach. W każdej wersji, bez względu na cenę, dostaniemy za to IPS, czyli Inteligentny System Ochrony, znany już z poprzedniej rodziny mondeo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty